Hotele szorują po dnie

[PAB]
opublikowano: 11-11-2020, 22:00

Od października wszystkie hotele notują zmniejszone obłożenie. Zaczęły się zwolnienia, nikt nie mówi o zyskach, wielu boi się utraty płynności.

Jeszcze przed rządową decyzją o ograniczeniu od 7 listopada działalności hoteli tylko do pobytów służbowych, obłożenie zaczęło się obniżać. Dotyczy to zarówno hoteli miejskich, jak i wakacyjnych, co wskazuje na to, że Polski Bon Turystyczny nie pomaga zarabiać poza sezonem. Jak wynika z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP) przeprowadzonej wśród 306 hoteli, 43 proc. obiektów odnotowało w październiku średnią frekwencję poniżej 20 proc. Drugie tyle (42 proc.) funkcjonowało z obłożeniem w przedziale 21-40 proc. Powyżej 40-proc. frekwencję zadeklarowało tylko 15 proc. hoteli. Spadły też ceny. Dla 52 proc. obiektów spadki były wyższe niż o 10 proc. Tylko 14 proc. hoteli zdołało utrzymać średnie ceny na ubiegłorocznym poziomie.

Udział gości zagranicznych i gości z segmentu MICE (kongresy i konferencje), według deklaracji ponad 85 proc. badanych, nie przekraczał 10 proc. Jeszcze przed ogłoszeniem decyzji rządu ograniczającej pobyty w hotelach jedynie dla gości w podróży służbowej, w 8 na 10 hoteli stan rezerwacji na listopad i grudzień był niższy niż 10 proc. posiadanych pokoi.

Trudna sytuacja przekłada się na widoczne już cięcie kosztów osobowych. W październiku 28 proc. hoteli (ponad dwa razy więcej niż we wrześniu) przeprowadziło zwolnienia, a jednocześnie aż 58 proc. planuje takie działania przed końcem roku.

Aż 82 proc. ankietowanych przez IGHP hoteli ma lub deklaruje, że w najbliższym czasie będzie miało trudności związane z utrzymaniem płynności finansowej. 80 proc. hoteli nie przewiduje osiągnięcia zysku z działalności operacyjnej wcześniej niż na koniec 2021 r., a 97 proc. hoteli prognozuje powrót do poziomu przychodów z lat 2018-19 nie wcześniej niż w 2022 r.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane