Spółka opublikowała prospekt emisyjny. Zapisy na akcje rozpoczynają się 21 stycznia, a debiut na Euronext Amsterdam planowany jest na 29 stycznia.
– Od 2017 r. InPost mocno urósł, a kołem zamachowym było przyzwyczajenie się klientów i sprzedawców do naszych paczkomatów. Spółka oferuje inwestorom niepowtarzalną okazję do udziału w szybkim wzroście segmentu e-commerce, nie tylko w Polsce, ale także na innych rynkach - mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Akcjonariusze (Advent International, Templeton i PZU FIZAN BIS2) sprzedają do 175 mln akcji. Dodatkowo Advent zarezerwował opcję dodatkowego przydziału. Jeśli nie zostanie ona wykonana, to nowi inwestorzy będą mieć 35-procentowy udział w kapitale spółki.
Zapisy potrwają od 21 stycznia od godz. 9 do 28 stycznia do godz. 14.
Z informacji Bloomberga wynika, że krótko po rozpoczęciu zapisów inwestorzy zgłosili zainteresowanie całą ofertą.
Akcjonariusze sprzedający zobowiązali się do niesprzedawania akcji przez 180 dni od przydziału, a członkowie władz przez 360 dni (bez wcześniejszej zgody globalnego koordynatora oferty).
Do Inpostu należy 12,25 tys. paczkomatów, a w 2020 r. firma dostarczyła 249 mln przesyłek.
Po trzech kwartałach 2020 przychody firmy wyniosły 1,66 mld zł, a EBITDA operacyjna 635,6 mln zł.
Rok wcześniej przychody wyniosły 832 mln zł, a EBITDA operacyjna 230 mln zł.