InPost zwiększył liczbę paczkomatów w Wielkiej Brytanii do 7 tys.

PAP
opublikowano: 2024-05-28 12:48

InPost ma już w Wielkiej Brytanii 7 tys. paczkomatów i 1,6 tys. punktów odbioru i nadania (PUDO) - poinformowała spółka we wtorek w komunikacie. Firma chce być najmocniejszym graczem tzw. dostaw poza domem w tym kraju.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak wskazał InPost we wtorek w komunikacie, większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost. Spółka poinformowała, że posiada już 7000 paczkomatów w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). Łącznie w Europie InPost ma 37 703 maszyn tego typu - dodano.

"Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał" - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i szef InPost, cytowany w komunikacie. Zaznaczył, że InPost chce być "najmocniejszym graczem dostaw out-of-home (OOH, dostaw poza domem - PAP) w tym kraju". "Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem" - ocenił Brzoska.

Prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii Neil Kuschel podkreślił, że paczkomat nr 7000 to dla firmy ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało się jej zwiększyć liczbę lokalizacji o 40 proc.

W komunikacie zauważono, że w I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147 proc., czyli ponad dwukrotnie r/r, a przychody wzrosły o 194,1 proc. r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w Zjednoczonym Królestwie do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59 proc. r.

Poinformowano również, że InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.

InPost to firma zajmująca się rozwiązaniami logistycznymi dla branży e-commerce w Europie.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała siecią ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym miała ponad 35 tysięcy paczkomatów i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment (obsługa procesów magazynowych i wysyłki towarów przez firmę zewnętrzną - PAP) dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. W ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.