"Naszym celem jest zbudowanie mocnych podstaw pod przyszły wzrost" - powiedział Błażewicz podczas konferencji prasowej. Wykluczył dokonanie znaczących akwizycji przez spółkę.
"Prowadzimy w tej chwili 110 rozwojowych projektów informatycznych, z czego 20% ma znaczenie strategiczne i może zaowocować ważnymi produktami" - powiedział Błażewicz. Dodał, że jeden z produktów ma być przeznaczony na rynki międzynarodowe.
"Nie mówię tu o rynku czeskim, czy słowackim. To będzie produkt globalny" - powiedział Błażewicz agencji ISB. Dodał, że spółka może ujawnić szczegóły projektu na końcu 2007, lub początku 2008 roku.
Prezes poinformował też, że Interia.pl będzie inwestować w nowe projekty na zasadzie venture capital. Firma może zainwestować w kilka niewielkich projektów informatycznych, które - jej zdaniem - mogą zakończyć się stworzeniem wartościowych produktów. "Chodzi o inwestycje, które w żadnym przypadku nie przekroczą kwoty 500 tys. zł, tak naprawdę będą raczej drastycznie mniejsze" - powiedział Błażewicz na konferencji prasowej.
Zgodnie ze strategią firmy portal Interia.pl ma być adresowany do młodych odbiorców i ma mieć przede wszystkim charakter rozrywkowy.
We wtorek rano Interia uruchomiła nowy serwis Fulmido.pl, na którym oferuje komercyjny kontent multimedialny. W ofercie serwisu jest w tej chwili około 100 filmów, kilkadziesiąt teledysków, pliki muzyczne oraz e-booki (w tym przewodniki i podręczniki).
"Stawiamy raczej na współpracę z mniejszymi niezależnymi dystrybutorami, takimi jak Gabi, czy CD Project i niszową ofertę" - powiedział Błażewicz. Dlatego wśród tytułów dostępnych na serwisie znajdują się seriale "Krecik" czy "Bonanza". Przeciętny koszt filmu z serwisu to 8-10 zł.
Spółka chce też kontynuować wykorzystywania środków z programów Unii Europejskiej. W tej chwili Interia.pl realizuje dwa projekty korzystające z unijnego dofinansowania. Współpracuje przy tym ze swoim głównym udziałowcem spółką Comarch.
"Przygotowujemy się do Programów Operacyjnych UE 2007-2012. Chcemy zdobyć dofinansowanie na 5-7 projektów. Mamy praktycznie gotowe do złożenia dokumenty, czekamy na uruchomienie programów" - poinformował Błażewicz.
Interia.pl miała 2,80 mln zł zysku netto w II kw.
2007 roku wobec 2,40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,74
mln zł wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody wyniosły 17,20 mln zł
wobec 14,63 mln zł przed rokiem.