Spółka Intersport SA, prowadząca ogólnopolską sieć sklepów ze sprzętem sportowym, wydała około 20 mln zł na budowę otwartego w piątek centrum biurowo-magazynowego w Cholerzynie pod Krakowem.
Jak poinformował prezes Intersport SA Artur Mikołajko, dzięki uruchomieniu centrum zaopatrującego wszystkie sklepy sieci obniżone będą m.in. koszty działalności.
"Do tej pory wynajmowaliśmy trzy magazyny w całej Polsce" - zaznaczył prezes. Podkreślił, że spółka uzyskała kilka milionów złotych dofinansowania z Unii Europejskiej w ramach programu "Innowacyjna Gospodarka" na wyposażenie magazynu w urządzenia do zautomatyzowanego magazynowania i zarządzania towarami.
Według prezesa, tegoroczne inwestycje spółki w budowę centrum biurowo-magazynowego oraz otwarcie sześciu nowych sklepów w całej Polsce zamkną się kwotą około 35 mln zł. W przyszłym roku Intersport chce wydać około 10 mln zł na otwarcie kolejnych czterech sklepów.
Intersport ma 25 specjalistycznych sklepów sportowych w największych miastach, co sytuuje spółkę na pierwszym miejscu w kraju pod względem liczby placówek handlowych w tym segmencie rynku.
Celem strategicznym krakowskiej firmy, przyjętym na lata 2008- 2009, jest uzyskanie miana lidera wśród sieci sklepów sportowych z 30 salonami i około 20-proc. udziałem krajowym rynku artykułów sportowych. Wartość tego rynku szacowana jest na około 1,1 mld zł i corocznie rośnie o 5-10 proc. Główni gracze to - obok Intersportu - dwie francuskie sieci: Decathlon i Go Sport.
W zeszłym roku Intersport SA osiągnął 147,7 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 4,6 mln zł zysku netto. Prognoza zakłada uzyskanie 205,3 mln zł przychodów i 6,7 mln zł zysku netto.