Jak polskie firmy mogą promować się na Expo

Sylwester SacharczukSylwester Sacharczuk
opublikowano: 2021-10-01 13:51

Spotkania biznesowe, prezentacje, targi, fora – i tak przez najbliższe pół roku. Podczas wystawy światowej w Dubaju przedsiębiorcy będą mieli wiele szans na pozyskanie kontrahentów.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • Z jakich form promocji mogą skorzystać firmy
  • Czy można promować firmę, nie wybierając się na Expo
  • Dla kogo jest przeznaczone wsparcie przygotowane przez PAIH

Wystartowała Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju. Została przełożona o 12 miesięcy z powodu pandemii COVID-19, jednak organizatorzy zdecydowali się na pozostawienie w nazwie 2020 r. Expo to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie o charakterze promocyjno-gospodarczym. Pod względem rozmachu można porównać je tylko z mistrzostwami świata w piłce nożnej albo igrzyskami olimpijskimi. Wystawa światowa potrwa pół roku i zakończy się 31 marca 2022 r. W tym czasie – wedle szacunków organizatorów – odwiedzi ją 18 mln osób.

Pokazać potencjał

Polska chce wykorzystać skalę imprezy, by wypromować gospodarcze walory naszego kraju i rodzime firmy. Dlatego Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) – koordynująca nasz udział w Expo – we współpracy z ponad 40 instytucjami i resortami przygotowała specjalny program gospodarczy dla przedsiębiorców. Można w nim znaleźć kilkanaście narzędzi wsparcia, skierowanych do polskich firm, które chcą się rozwijać, korzystając z udziału Polski w wystawie światowej.

– Będziemy wzmacniać nasz wizerunek oraz promować Polskę jako bezpieczny kierunek dla inwestorów. Wystawa światowa to szansa na pozyskanie nowych inwestycji dla naszego kraju. W tym roku ich liczba i wartość będą rekordowe. W trakcie najbliższych sześciu miesięcy pokażemy też przede wszystkim potencjał eksportowy naszych przedsiębiorców i firm. Szczególną ich uwagę kierujemy w stronę nowych rynków na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Przez pół roku zaprezentujemy polskie sukcesy w sferach: gospodarczej, naukowej, kulturalnej i społecznej – mówi Krzysztof Drynda, prezes PAIH.

Promocja polskiego biznesu:
Promocja polskiego biznesu:
Pawilon Polski na Expo 2020 w Dubaju został otwarty 1 października. Będą tu prezentowane firmy i branże z największym potencjałem eksportowym na Bliski Wschód. W pawilonie przedsiębiorcy będą nawiązywali kontakt z potencjalnymi klientami i odbywali spotkania biznesowe.

– Expo 2020 w Dubaju jest tym bardziej wyjątkowe, że po raz pierwszy odbywa się w regionie Bliskiego Wschodu. Mamy szansę zaprezentować Polskę w tej części świata – pokazać nasz potencjał gospodarczy, w tym także polskich regionów, a także różnorodną polską kulturę i wartości – dodaje Jan Pawelec, dyrektor departamentu handlu i współpracy międzynarodowej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

Co najmniej 2,5 tys. firm

Areną prezentacji naszego kraju będzie Pawilon Polski o powierzchni ponad 2 tys. m kw. z drewnianą fasadą i kinetyczną rzeźbą symbolizującą stado ptaków. Tu w ramach ekspozycji multimedialnej w strefie Poland. Spirit of ingenuity zaprezentowanych zostanie blisko 200 firm i podmiotów reprezentujących branże z największym potencjałem eksportowym na rynkach Bliskiego Wschodu.

– To prezentacja oparta o konkretne przykłady sukcesów w obszarze gospodarki, nauki czy kultury. Jako gospodarz pawilonu Polski jestem z tego niezwykle dumny. Pawilon będzie w pełni dostępny dla firm. Na drugim piętrze znajduje się centrum biznesowe z salą konferencyjną oraz salonem VIP. Wizytę w pawilonie Polski rozpoczniemy przy Polskim Stole, przy którym gości powita nasza fantastyczna obsługa – studenci polskich uczelni. Zapraszamy wszystkich do pawilonu Polski – mówi Adrian Malinowski, komisarz generalny sekcji polskiej wystawy światowej Expo 2020 w Dubaju.

W pawilonie Polski przedsiębiorcy będą nawiązywali kontakt z potencjalnymi klientami i odbywali spotkania biznesowe. W ramach programu gospodarczego w różnych formach aktywności udział weźmie 2,5 tys. przedsiębiorstw, a kolejne wciąż mogą się zgłaszać. Niemal 1,8 tys. zaprezentuje się w pawilonie Polski lub pojawi się na różnych wydarzeniach w Dubaju, a 700 weźmie udział w wydarzeniach online.

Wiele narzędzi pomocy

Z jakich narzędzi wsparcia mogą skorzystać polskie firmy? Pierwszą z nich jest Program Partnerski, który daje możliwość udziału w projektowaniu i wyposażeniu oraz programie wydarzeń pawilonu Polskiego. Przedsiębiorcy mogą występować w charakterze Partnerów. Do tej pory w ramach programu podpisano umowy z pond 20 firmami. Zainteresowani przedsiębiorcy mogą zgłaszać się do 31 stycznia 2022 r.

Podczas Expo Polska zorganizuje niemal tysiąc wydarzeń związanych z naszym krajem. Kulminacją będzie Narodowy Dzień Polski, planowany na 7 grudnia. Jednym z kluczowych wydarzeń będzie Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6 grudnia). Wezmą w nim udział przedstawiciele najwyższych władz państwowych oraz i liczne grono przedsiębiorców. Kolejną tego typu inicjatywą będzie Polsko-Afrykańskie Forum Gospodarcze (23 lutego 2022 r.). Fora mają na celu promocję wzajemnych kontaktów gospodarczych oraz prezentację polskich doświadczeń i potencjału związanego z eksportem produktów i usług. Chodzi także o ułatwienie nawiązywania współpracy z partnerami gospodarczymi z krajów arabskich i afrykańskich. Rejestracje na fora będą możliwe na stronie www.expo.gov.pl.

Webinaria, seminaria, raporty

Kolejne narzędzie to webinaria gospodarcze, które pozwalaj lepiej poznać specyfikę nowych rynków i przygotować się do misji wyjazdowych na targi branżowe organizowane przed lub w trakcie wystawy światowej. W spotkaniach w cyklu „Poznaj rynki arabskie przed Expo 2020 Dubai” wzięło udział ponad 500 przedstawicieli biznesu. Od września przedsiębiorcy, którzy planują eksport swoich towarów i usług na rynki krajów afrykańskich oraz poszukują informacji na temat biznesowych na tym obszarze, mogą uczestniczyć w cyklu kolejnych webinariów pod tytułem „Poznaj rynki afrykańskie przed Expo 2020 Dubai”.

Inicjatywą, która pozwoli przybliżyć zagranicznym inwestorom usługi, technologie i produkty opracowane przez polskich przedsiębiorców, są seminaria biznesowe. Głównym ich celem jest nawiązanie kontaktów gospodarczych oraz prezentacja polskich doświadczeń i potencjału w czterech dziedzinach – zielonych technologii, branży kosmicznej, inteligentnych rozwiązań dla miast oraz branży medycznej i farmaceutycznej. Biznesowe seminaria odbędą się w Dubaju. Wciąż można się na nie rejestrować.

Firmy mogą zgłaszać się także do raportów branżowych. Zostaną one opracowane z myślą o partnerach biznesowych ze świata zainteresowanych współpracą z polskimi przedsiębiorcami. Raporty będą kompleksową prezentacją branż i firm z największym potencjałem eksportowym na rynki Bliskiego Wschodu. Mają być one prezentowane na stronie expo.gov.pl i podczas wydarzeń gospodarczych towarzyszących wystawie światowej w Dubaju. W ramach każdego z raportów znajdzie się wykaz polskich firm oferujących innowacyjne produkty i usługi.

Więcej informacji

Pełną ofertę dla firm znajdziesz na stronie:

https://expo.gov.pl/dla-przedsiebiorcow