JWK Invest szuka sieci dla Jantaru
Za ponad 48 mln zł JWK Invest z Gdyni zamierza przebudować zaniedbany gdański hotel Jantar i przemienić go w pięciogwiazdkowy.
Remont rozpocznie się jesienią przyszłego roku. Przed uruchomieniem prac budowlanych spółka JWK Invest, właściciel hotelu, wybierze dla niego operatora.
— Rozmawiamy z trzema sieciami hotelarskimi: z brytyjskim Sheratonem, szwedzkim Radissonem i niemiecką siecią Kempinski. Decyzja o wyborze jednego z nich musi zapaść przed rozpoczęciem prac remontowych, ponieważ standard hotelu musi pasować do warunków stawianych przez konkretną sieć — tłumaczy Andrzej Radecki, prezes JWK Invest.
Negocjacje z przyszłym użytkownikiem hotelu zakończą się w marcu. Pół roku zabierze przygotowanie projektów architektonicznych.
— Remont Jantaru, który pochłonie blisko 48,5 mln zł, w większości zostanie sfinansowany z kredytów bankowych. Z własnych środków wyłożymy najwyżej 14 mln zł. To dwa razy więcej niż zobowiązaliśmy się zainwestować kupując hotel — podkreśla Andrzej Radecki.
Hotel Jantar położony jest przy jednej z najczęściej odwiedzanych przez turystów ulic gdańskiego Starego Miasta — Długim Targu. Centralna lokalizacja obiektu pozwoliła założyć wysoką opłacalność inwestycji.
Jantar jest tylko jednym z obiektów przejętych przez JWK Invest od miasta. Firma kosztem 13,4 mln zł kupiła od miasta 85 proc. udziałów w spółce Gdańsk Tourist. Do GT należał Jantar oraz zajazdy: Burczybas w Dzierżążnie i Gniewko w Rakowcu, kempingi w Brzeźnie, Jelitkowie, Sobieszewie i na Stogach oraz punkt informacji turystycznej w Gańsku. O kupno firmy turystycznej starała się także gdańska firma Tan Viet, dystrybutor chińskich zupek w proszku i właściciel sieci restauracji oraz TUiR Warta, która jednak złożyła ofertę po terminie i ostatecznie nie została dopuszczona do licytacji.
JWK Invest istnieje od 1995 roku. Około 60 proc. udziałów w spółce kontrolują firmy norweskie i brytyjskie. 40 proc. należy do inwestorów krajowych. KK