Grupa Raben, specjaliści w dziedzinie logistyki i transportu, rozumie problemy i potrzeby kierowców, dlatego postanowiła stanąć po ich stronie i zmieniać niekorzystne stereotypy dotyczące ich pracy. W celu zmiany społecznego odbioru zawodu kierowcy zainicjowana została akcja #zakółkiem.
Pomysł na kampanię był nieszablonowy, jej głównym bohaterem został bowiem prezes Raben Transport – Piotr Banasiak, który wrócił do zawodowych korzeni i usiadł za kierownicą ciężarówki. Prezes przemierzył trasę z ładunkiem z Gądek do Oss w Holandii, a na social mediach Grupy Raben opublikowany został cykl 12 krótkich filmików rejestrujących jego podróż. Adresatami kampanii byli: zawodowi kierowcy ciężarówek, pracownicy i współpracownicy Grupy Raben, potencjalni pracownicy i cała społeczność branży transportowej (osoby zainteresowane logistyką i motoryzacją). Pokazanie pracy prowadzącego pojazd od podszewki, funkcjonowania w kabinie, codziennych czynności, sposobów spędzania przerw w podróży, bezpieczeństwa na drodze, spotkało się z dużą przychylnością społeczności kierowców zawodowych. Zachęcani do wyrażania swoich opinii i dzielenia się doświadczeniami odbiorcy podkreślali, że w prezentowanych materiałach odnajdują siebie i prawdę o swoim zawodzie. Nawet hasło przewodnie „Za kółkiem” pochodziło prosto z ich słownika.
Kampania była prowadzona dwutorowo: wewnętrznie – w formie ankiet i konkursów za pośrednictwem newslettera i mailingów adresowanych do pracowników; oraz zewnętrznie. Na Facebooku, Instagramie i TikToku marki Raben, począwszy od 31.08.2022 r., umieszczane były filmiki prezentujące relacje z przejazdu Piotra Banasiaka i jego spotkań z innymi kierowcami na trasie. Posty umieszczane w social mediach okazały się strzałem w dziesiątkę. Na Facebooku i Instagramie udało się zbudować społeczność skupioną wokół zagadnień związanych z zawodem kierowcy i branżą transportową, o organicznym zasięgu 800 tys. użytkowników tych kanałów. Olbrzymim sukcesem okazał się utworzony specjalnie na potrzeby kampanii kanał na TikToku. Chociaż jest to medium skierowane do młodego użytkownika, filmik z największym zasięgiem uzyskał 200 600 wyświetleń.
W kampanię zaangażowano niewielkie środki finansowe – budżet nie przekroczył 20 tys. zł, ale jej efekty okazały się spektakularne. O 185 proc. wzrosła liczba nadesłanych aplikacji (na adres e-mail i formularz do aplikacji spontanicznych), a o 60 proc. – liczba poleceń pracowniczych w skali miesiąca. Proces rekrutacji uległ skróceniu z 15 do 10 dni, a spływ otrzymywanych aplikacji powiększył się o 17 proc. per aplikacja. Kierowcy, którzy dzięki tej kampanii poczuli się docenieni, zaczęli bardziej angażować się w życie firmy, co potwierdziło coroczne badanie zaangażowania Pulse Check (wzrost o 24 pkt procentowe).
Nowatorski pomysł na kampanię, zaangażowanie w nią prezesa i użycie różnych kanałów dotarcia do adresatów pozwoliło zmienić postrzeganie zawodu kierowcy i pokazać kluczową rolę, którą ta grupa zawodowa odgrywa w łańcuchu dostaw.