Czytasz dzięki

Klienci nie szczędzili grosza w galeriach

opublikowano: 11-05-2020, 16:33

W galeriach handlowych w pierwszym tygodniu po ich ponownym otwarciu klienci dwóch dużych banków wydali na zakupy niemal tyle lub co najmniej tyle co przed lockdownem.

Dane o płatnościach kartami płatniczymi  i blikiem (nie uwzględniono więc gotówki, która nie jest obecnie preferowaną formą płatności przez sprzedawców) przedstawiły dziś Credit Agricole i PKO BP.

Pierwsi klienci w
Galerii Północnej w Warszawie pojawili się w poniedziałek wcześnie rano. Jednak
w dniu ponownego otwarcia galerii handlowych tłumów nie było.
Zobacz więcej

STĘSKNIENI ZAKUPOHOLICY:

Pierwsi klienci w Galerii Północnej w Warszawie pojawili się w poniedziałek wcześnie rano. Jednak w dniu ponownego otwarcia galerii handlowych tłumów nie było. Fot. WM

Pierwszy z banków sprawdził łączną wartość od poniedziału do piątku. 

"Każda transakcja opisana jest kodem MCC (Merchant Category Code). Jest to oznaczenie nadawane przedsiębiorstwu działającemu w danej branży w momencie zainstalowania terminalu do płatności kartami któregoś z globalnych operatorów (Mastercard, Visa i American Express). Na podstawie kodów MCC wybraliśmy transakcje dokonywane w sklepach znajdujących się zazwyczaj w galeriach handlowych (m.in. odzież i obuwie, sprzęt RTV i AGD).

Otwarcie galerii przyczyniło się do wzrostu obrotów w tej kategorii o ok. 90 proc. w porównaniu do analogicznego okresu tydzień wcześniej i ukształtowały się one na poziomie o ok. 20 proc. wyższym niż przeciętnie w lutym (czyli przed zamknięciem galerii). 

Nieco niższe dane przedstawił PKO BP. W pierwszym tygodniu po otwarciu płatności kartami i blikiem były o zaledwie 2,5 proc. niższe niż w pierwszym tygodniu marca.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane