Klient mówi: „sprawdzam”

MAREK BALAWEJDER, dyr. wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen
opublikowano: 06-11-2014, 00:00

Chyba każdy z nas pamięta scenę z kultowego filmu „Miś”, w której siedząca nad talerzem zupy ekspedientka odprawia klienta słowami „Jem przecież!”.

Ten obraz lat 80., choć oczywiście przejaskrawiony, uświadamia nam, jak długą drogę przeszedł polski rynek i jak wraz z nim zmieniała się relacja sprzedawca — klient. Naturalnymi katalizatorami tego procesu były transformacja gospodarcza i wzrost wewnętrznej konkurencyjności. Skalę zmian obrazuje przykład branży paliwowej — w ciągu ostatnich dwudziestu lat liczba stacji zwiększyła się z niespełna 4 tysięcy do ponad 6,5 tysiąca. Oznacza to, że o klienta trzeba walczyć coraz mocniej, a ważnym orężem w tej walce jest umiejętność dopasowania oferty do zmieniających się preferencji klientów. To właśnie rosnące oczekiwania kierowców sprawiły, że w 2008 r. postawiliśmy w PKN Orlen na stworzenie odrębnego brandu reprezentującego ofertę gastronomiczną pod marką Stop Cafe. Dzisiaj kierowca, który przyjeżdża na stację, oczekuje nie tylko wysokiej jakości paliwa, ale również sklepu, ciepłych przekąsek, gorących napojów, myjni samochodowej — a przy tym profesjonalnej obsługi. Dzięki wielu usługom, które konsekwentnie wprowadzamy do naszej oferty pozapaliwowej, lojalnych klientów z roku na rok przybywa. Obecnie blisko 4 miliony osób systematycznie korzystają z oferty VITAY.

Szeroka baza klientów staje się dziś niezwykle ważnym źródłem rynkowej przewagi, nie tylko w branży paliwowej. Jak ją utrzymać? W świecie nowoczesnych technologii, gdzie komunikacja z klientem odbywa się w czasie rzeczywistym, wymaga to nie lada kreatywności. Warto więc nieustannie szukać pomysłów i wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia inni, dla których satysfakcja klienta jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie.

KOMENTARZ PARTNERA

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAREK BALAWEJDER, dyr. wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen

Polecane