Kobiety naukowcy dostają mniej grantów

opublikowano: 07-05-2019, 22:00

Kobiety są mniej skuteczne niż mężczyźni w pozyskiwaniu grantów naukowych, choć nie oznacza to, że ich projekty są gorsze i mniej efektywne — napisał serwis MarketWatch, powołując się na najnowsze badania National Bureau of Economic Research, amerykańskiej organizacji non profit.

Panie, starając się o finansowanie projektów naukowych, częściej niż mężczyźni odprawiane są z kwitkiem, nawet jeśli wnioski składne są anonimowo, więc osoby, które je oceniają, nie wiedzą, kto stara się o pieniądze. To paradoks, bo wnioski kobiet są bardziej precyzyjne. Z badania wynika, że aby opisać cele swoich badań kobiety naukowcy posługują się bardziej precyzyjnymi słowami, często bardzo specjalistycznymi, odwołującymi się do wąskiej dziedziny wiedzy. Mężczyźni — przeciwnie. Mają raczej tendencję do używania słów powszechnie znanych oraz do uogólniania niektórych pojęć. To najwyraźniej — wynika z badania — jest bardziej pożądane przez osoby decydujące o przyznawaniu grantów. Zdaniem autorów badania, którzy przeanalizowali blisko 6,8 tys. wniosków złożonych do fundacji Billa i Melindy Gatesów, różnice w sposobach komunikacji między obiema płciami wyjaśniają, dlaczego to panowie częściej dostają granty na prace badawcze. Z badania wynika jednak, że jeśli chodzi o ocenę wyników już zakończonych prac badawczych, to kobiety często wypadają lepiej niż mężczyźni.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy