Kolejna chińska marka aut debiutuje w UE. Polska idzie na pierwszy ogień

Marcin BołtrykMarcin Bołtryk
opublikowano: 2025-08-06 13:31

Chery oficjalnie wchodzi na nasz rynek w strategicznym partnerstwie z hiszpańską grupą Santander.

przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na czym polega współpraca Chery i Santandera
  • co o ofercie nowej w Polsce marki z Chin myślą eksperci
  • jakimi modelami swoją europejską przygodę zaczyna Chery
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Polska jest pierwszym krajem UE, gdzie Chery Automobile, jeden z największych chińskich producentów samochodów na świecie, oficjalnie wprowadził markę Chery. Strategicznym partnerem finansowym został Santander Consumer Multirent (SCM). Dzięki tej współpracy klienci zyskują dostęp do różnych form finansowania: leasingu, wynajmu długoterminowego dla przedsiębiorców i pożyczki konsumenckiej.

Chery to kolejna marka koncernu Chery Automobile, która dołącza do partnerów Santander Consumer Multirent, finansującego obecnie marki Omoda i Jaecoo.

– Jesteśmy przekonani, że partnerstwo to ma potencjał, by realnie zmieniać oblicze branży motoryzacyjnej. Dzięki wspólnym działaniom otworzymy nowe możliwości naszym partnerom, klientom i wszystkim interesariuszom – powiedział wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International Charlie Zhang, cytowany w komunikacie.

Piotr Półtorzycki, członek zarządu SCM, odpowiedzialny za zarządzanie obszarem sprzedaży finansowania pojazdów, podkreślił, że Chery wchodzi do Polski z bardzo przemyślaną ofertą.

– Naszą rolą jest zadbanie o to, by klienci mogli z tej oferty skorzystać w sposób elastyczny i dostępny – mówił Piotr Półtorzycki.

Na początek Chery oferuje na polskim rynku dwa modele: Tiggo 7 i Tiggo 8 – każdy dostępny w wersji spalinowej lub jako hybryda plug-in. Według zapewnień producenta hybryda plug-in (60-litrowy zbiornik paliwa i bateria o pojemności 18,3 kWh) ma zapewniać realny zasięg powyżej 1,2 tys. km.

Premiera nowych modeli w Polsce to początek długofalowej strategii marki na rynku europejskim. W jej realizacji ma pomóc połączenie doświadczenia globalnej marki z lokalnym know-how partnera finansowego.

– Wciąż stosunkowo mało jest ofert finansowania skierowanych do firm zainteresowanych zakupem aut chińskich marek. Główne przyczyny to niepewność co do wartości rezydualnej tych pojazdów, brak ugruntowanej pozycji marek na rynku europejskim oraz ograniczona sieć serwisowa. Dla instytucji finansujących to zwiększone ryzyko, które przekłada się na ostrożność w tworzeniu atrakcyjnych ofert – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Jednak jego zdaniem sytuacja powoli się zmienia. Coraz więcej chińskich producentów współpracuje z lokalnymi firmami leasingowymi. W efekcie pojawiają się pierwsze programy finansowania dla firm. Choć nadal nie są one tak powszechne i konkurencyjne jak w przypadku marek europejskich czy japońskich, tendencja wskazuje na stopniowy wzrost zaufania rynku do chińskich aut. Wojciech Drzewiecki podkreśla, że wraz z pojawieniem się atrakcyjnych programów finansowania dla firm sprzedaż aut chińskich marek dynamicznie się zwiększy. Biznes odpowiada bowiem za 70 proc. zakupów nowych aut w Polsce.

Dobre perspektywy
Aleksander Mazan
dyrektor ds. partnerstw strategicznych superauto.pl

Koncern Chery jest znany polskim klientom z marek takich jak Omoda i Jaecoo od 2024 r. Warto podkreślić, że koncern posiada sześć marek, w Europie są dostępne trzy, do których w tym roku dołącza Chery.

Nie jest zatem zaskoczeniem, że finansowanie fabryczne dla marki Chery – podobnie jak ma to miejsce w przypadku marek Omoda i Jaecoo – realizowane będzie przy współpracy z Santander Consumer Multirent. Wybór tak doświadczonego partnera daje poczucie stabilności i pewności zakontraktowanych warunków.

Co niemniej ważne, samochody marki Chery uzupełnią lukę cenową po samochodach europejskich producentów, które od wielu lat stale drożeją, stając się częstokroć niedostępne cenowo. Polityka cenowa marki Chery jest atrakcyjna i tym samym realnie wpływa na działania na rzecz ochrony klimatu – gdyż, o czym należy pamiętać, samochody te spełniają najnowsze normy spalania.

Obok modeli z napędem konwencjonalnym do dyspozycji jest cała gama hybryd.