Ogółem sprzedaż samochodów, SUV i wielofunkcyjnych pojazdów użytkowych zmniejszyła się w sierpniu 2018 r. o 7,4 proc. do 1,76 mln sztuk, wynika z danych China Passenger Car Association. Miesiąc wcześniej ujemna dynamika wyniosła 5,4 proc. W efekcie licząc od początku roku sprzedaż samochodów na największym światowym rynku wzrosła jedynie o 0,8 proc.
Konsumenci są coraz bardziej ostrożni w kwestii swoich wydatków, ponieważ chińska gospodarka zwalnia, uderzając w rynek samochodowy na czele którego stoi Volkswagen i General Motors. Wpływ na sytuację panującą na rynku motoryzacyjnym ma też wojna handlowa miedzy USA a Chinami.
"Zima nadchodzi" na chińskim rynku motoryzacyjnym - powiedział Cui Dongshu, sekretarz generalny CPCA.
Sprzedaż modeli SUV-ów, które napędzały popyt na samochody w Chinach w ostatnim dziesięcioleciu, spadła w zeszłym miesiącu o 8,5 proc., co było trzecim spadkiem w ujęciu rok do roku od maja.