Biznes kobiecy czy męski? Po prostu biznes

Magdalena GraniszewskaMagdalena Graniszewska
opublikowano: 2024-08-07 20:00

Na konferencji dla energetyków konwencjonalnych, czyli spalających węgiel i gaz, mamy spore szanse trafić do grona męskiego i ze srebrem na głowie. Na konferencji o energetyce odnawialnej, np. wiatrowej, w kolejce po kawę częściej poznamy kobietę i raczej niemyślącą o emeryturze. Z kolei na tweet-upie o nowych technologiach w energetyce łatwo znajdziemy się w kółeczku ze świeżymi absolwentkami brytyjskich uczelni, rozwijającymi właśnie swoje start-upy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Nie generalizuję, ale wychwytuję proporcje. Czy na ich podstawie można jeszcze mówić o branżach męskich i kobiecych? Z analizy Dun & Bradstreet wyłania się wprawdzie obraz polskich przedsiębiorczyń działających głównie w rolnictwie, hodowli, ochronie zdrowia i branży beauty, ale bohaterkami artykułów w „Pulsie Biznesu” są też kobiety biznesu działające w paliwach, transporcie, technologiach czy w doradztwie.

Rok temu na czele rankingu 100 Kobiet Biznesu 2023 znalazły się przedsiębiorczynie z branży transportowo-logistycznej (Katarzyna Burandt z Fast Track Logistic) i produkcji filmowej (Ewa Lewandowska z Ekipy Prime), przy czym żadna z tych branż nie uchodzi za szczególnie przyjazną kobietom. Ciekawe, co przyniesie tegoroczny ranking.

Czekamy na zgłoszenia menedżerek i przedsiębiorczyń! Będzie to 14. edycja rankingu 100 Kobiet Biznesu, w którym o wygranej decydują wyniki finansowe spółek. Rankingowi towarzyszy plebiscyt „Kobieta Biznesu” oraz „Kobieta Biznesu: działalność społeczna”, do którego zapraszamy kandydatki z pomysłem, wyjątkowymi osiągnięciami lub nieszablonowym podejściem do spraw ważnych.

Nabór rusza dziś. Zapraszamy!