Koniec dyżuru telefonicznego dla podatników w resorcie finansów

opublikowano: 2007-04-02 16:16

Stosowania ulg podatkowych, rozliczania dochodów uzyskanych za granicą oraz składania zeznań w przypadku dochodów niższych niż 2 tys. 790 zł - dotyczyła większość pytań zadawanych urzędnikom Ministerstwa Finansów podczas poniedziałkowego dyżuru telefonicznego.

Dyżur zorganizował resort finansów. Jak poinformował rzecznik ministerstwa Jakub Lutyk, akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem podatników. Okazało się też, że świadomość podatkowa jest coraz większa w porównaniu z poprzednimi latami.

Na pytania w sprawie rozliczenia z fiskusem za 2006 r. odpowiadali w poniedziałek przez trzy godziny eksperci z Departamentu Podatków Bezpośrednich w Ministerstwie Finansów.

Podatnicy mogli pytać o takie zagadnienia jak: opodatkowanie przychodów uzyskanych za granicą, opodatkowanie dochodów z pracy i działalności wykonywanej osobiście, dochody z kapitałów pieniężnych oraz opodatkowanie dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Rzecznik ministerstwa podkreśla, że poniedziałkowy dyżur był jednorazową akcją Ministerstwa Finansów. Od lipca ub.r. podatnicy mogą jednak codziennie korzystać z Krajowej Informacji Podatkowej (KIP), dzwoniąc po numer 0 801 055 055. Jest to nowoczesny system informacyjny, pomagający w rozwiązywaniu problemów podatkowych.

Ponadto w sobotę 14 kwietnia 2007 r. zaplanowano ogólnopolski "Dzień otwarty" w urzędach skarbowych. Będzie to dodatkowa szansa na uzyskanie w urzędach odpowiedzi w sprawie rozliczenia PIT za 2006 rok. (PAP)