Konkurs na plakat promujący akcję Scamming Out! Do wygrania 10 tys. zł

Eugeniusz TwarógEugeniusz Twaróg
opublikowano: 2025-10-23 17:48

Szczytny cel, wspaniałe jury, zacni patroni i 10 tys. zł nagrody. Tak w skrócie można opisać konkurs, jaki w ramach akcji Scamming Out! organizujemy po raz pierwszy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jednym z głównych celów kampanii jest jak najszersza i najskuteczniejsza dystrybucja informacji o zagrożeniach związanych z cyberprzestępczością. Staramy się wykorzystać wszystkie medialne formaty, żeby dotrzeć do jak największego audytorium. W tegorocznej edycji wychodzimy z kampanią poza gazetowe łamy i strony naszych serwisów informacyjnych. Przygotowujemy serię 14 wideocastów o cyberzagrożeniach, w listopadzie organizujemy konferencję poświęconą oszustwom i manipulacji w sieci, a obecnie trwa konkurs na najlepszy plakat dotyczący cyberprzestępczości i cyberoszustw. Jesteśmy dumni, że udało nam się zrealizować ten pomysł i uzyskać wsparcie niezwykle zacnego grona ludzi oraz instytucji sztuki.

Konkurs ma otwarty charakter — jest skierowany do artystów, grafików i wszystkich zainteresowanych tematyką. Czekamy na prace, które pomogą nam upowszechnić świadomość zagrożeń czyhających w sieci.

— Do konkursu można zgłosić projekt typograficzny lub przedstawić pracę bez użycia liter, posługując się tylko obrazem.

— Obowiązuje limit — maksymalnie trzy prace od jednego autora.

— Nie można zgłaszać zestawów prac tworzących cykl ani kilku wariantów tej samej pracy.

— Praca powinna być zaprojektowana w układzie pionowym, optymalnie w proporcji 2x3.

— Prace należy przesyłać w wersji cyfrowej w formacie .jpg (maksymalna jakość), o wymiarach 200x300 mm i rozdzielczości 300 dpi. Plik nie może przekraczać 25 MB.

— Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na scammingout.pl/konkurs

Termin przysyłania plakatów na konkurs mija 5 grudnia.

Prace oceni niezwykle zacne jury w składzie:
Andrzej Mleczko — rysownik i satyryk,
Andrzej Milewski (Andrzej rysuje) — rysownik, satyryk i ilustrator, Urszula Święcicka — prezes Związku Polskich Artystów Plastyków,
Mateusz Machalski — prorektor ds. artystycznych Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie,
Marcin Matuszak — członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej,
Lex Drewiński — plakacista, nauczyciel akademicki,
Piotr Chatkowski — grafik, ilustrator,
Piotr Depta-Kleśta — grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki,
a także Piotr Konieczny — twórca Niebezpiecznik.pl, człowiek, który z dużym artyzmem potrafi opowiadać o cyberzagrożeniach i cyberbezpieczeństwie.
Szefem jury jest Tomek Młynarski, dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu”, który od blisko 30 lat codziennie przygotowuje nową, unikatową okładkę gazety.

Patronat honorowy nad konkursem objęła Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Związek Polskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Patronat medialny nad konkursem sprawuje Graughman Group Media.

Zwycięzcę, który otrzyma czek na 10 tys. zł, poznamy na początku stycznia 2026 r.

Więcej informacji o konkursie >>TUTAJ<<