Jednym z głównych celów kampanii jest jak najszersza i najskuteczniejsza dystrybucja informacji o zagrożeniach związanych z cyberprzestępczością. Staramy się wykorzystać wszystkie medialne formaty, żeby dotrzeć do jak największego audytorium. W tegorocznej edycji wychodzimy z kampanią poza gazetowe łamy i strony naszych serwisów informacyjnych. Przygotowujemy serię 14 wideocastów o cyberzagrożeniach, w listopadzie organizujemy konferencję poświęconą oszustwom i manipulacji w sieci, a obecnie trwa konkurs na najlepszy plakat dotyczący cyberprzestępczości i cyberoszustw. Jesteśmy dumni, że udało nam się zrealizować ten pomysł i uzyskać wsparcie niezwykle zacnego grona ludzi oraz instytucji sztuki.
Konkurs ma otwarty charakter — jest skierowany do artystów, grafików i wszystkich zainteresowanych tematyką. Czekamy na prace, które pomogą nam upowszechnić świadomość zagrożeń czyhających w sieci.
— Do konkursu można zgłosić projekt typograficzny lub przedstawić pracę bez użycia liter, posługując się tylko obrazem.
— Obowiązuje limit — maksymalnie trzy prace od jednego autora.
— Nie można zgłaszać zestawów prac tworzących cykl ani kilku wariantów tej samej pracy.
— Praca powinna być zaprojektowana w układzie pionowym, optymalnie w proporcji 2x3.
— Prace należy przesyłać w wersji cyfrowej w formacie .jpg (maksymalna jakość), o wymiarach 200x300 mm i rozdzielczości 300 dpi. Plik nie może przekraczać 25 MB.
— Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na scammingout.pl/konkurs
Termin przysyłania plakatów na konkurs mija 5 grudnia.
Prace oceni niezwykle zacne jury w składzie: Andrzej Mleczko — rysownik i satyryk, Andrzej Milewski (Andrzej rysuje) — rysownik, satyryk i ilustrator, Urszula Święcicka — prezes Związku Polskich Artystów Plastyków, Mateusz Machalski — prorektor ds. artystycznych Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Marcin Matuszak — członek zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Lex Drewiński — plakacista, nauczyciel akademicki, Piotr Chatkowski — grafik, ilustrator, Piotr Depta-Kleśta — grafik, ilustrator, nauczyciel akademicki, a także Piotr Konieczny — twórca Niebezpiecznik.pl, człowiek, który z dużym artyzmem potrafi opowiadać o cyberzagrożeniach i cyberbezpieczeństwie. Szefem jury jest Tomek Młynarski, dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu”, który od blisko 30 lat codziennie przygotowuje nową, unikatową okładkę gazety.
Patronat honorowy nad konkursem objęła Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Związek Polskich Artystów Plastyków oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Zwycięzcę, który otrzyma czek na 10 tys. zł, poznamy na początku stycznia 2026 r.
