Konto osobiste w PBK kiedyś miało więcej zalet

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 2000-11-10 00:00

Konto osobiste w PBK kiedyś miało więcej zalet

Powszechny Bank Kredytowy kiedyś miał bardzo dobry rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy i nadal byłby on niezły gdyby zapewniał łatwiejszy dostęp do konta.

Klienci PBK, którzy chcą podpisać nową umowę na większy kredyt w koncie osobistym, już nie muszą dokonać pełnej spłaty poprzedniego zadłużenia w ROR. Do niedawna, aby zwiększyć saldo kredytu, wcześniej należało spłacić stary dług.

Wydawana przez bank karta debetowa Maestro nie ma już tygodniowych czy miesięcznych limitów, a działa do wysokości salda. ROR w PBK ma sporo zalet, ale również wciąż sporo wad.

Brak odmiejscowienia

Problemem PBK jest brak zintegrowanego systemu informatycznego. Powoduje to, że konta nie są odmiejscowione, co oznacza, że nie można dokonać wszystkich operacji na swoim rachunku z każdego dowolnie wybranego oddziału. To także uniemożliwia bankowi zaoferowanie produktów przez Internet.

Wprawdzie władze PBK zapowiadają wprowadzenie tej usługi na początek przyszłego roku, ale same przyznają, że dopóki nie będzie zintegrowanego systemu informatycznego, trudno mówić o pełnej obsłudze przez sieć, a tym samym przez telefon komórkowy przy wykorzystaniu protokołu WAP. Pod tym względem konkurencja jest zdecydowanie bardziej zaawansowana.

Trudny dostęp

Również z dostępem do konta przez telefon w PBK nie jest najlepiej. Klient korzysta z informacji udzielanych przez obsługę banku w godzinach pracy oddziału albo przez całą dobę z bankofonu. Tyle że przez linię automatyczną może jedynie sprawdzić saldo rachunku i ostatnie operacje. W konsekwencji operacje na rachunku (otwieranie lokat, wnioski kredytowe, zmiany umów, składanie zleceń itp.) najłatwiej przeprowadzić bezpośrednio w oddziale. Jednak w większości placówek banku trzeba odstać swoje w kolejkach, a przy okienku złożyć odpowiednie dokumenty, niestety te procedury w PBK nie są zbytnio uproszczone.

Dodatkowe usługi

Wiele instytucji finansowych, które chcą zmniejszyć kolejki w oddziałach decyduje się na wprowadzenie oprócz wielofunkcyjnej infolinii również wielofunkcyjnych bankomatów, niestety nie w ATM-ach PBK.

Niewątpliwą zaletą ROR w tym banku jest to, że wydawane są do niego trzy karty. Podstawowa to elektroniczna, debetowa Maestro, którą można się już posługiwać do wysokości salda liczonego razem z dopuszczalnym limitem kredytowym. Kolejną jest Eurocard/MasterCard z limitem wydatków i odroczonym na następny miesiąc terminem płatności. Wydawana jest po trzech miesiącach prowadzenia ROR, a limit zależy od wpływów na konto. Bardzo dobrą, choć trochę zapomnianą kartą, służącą tylko do dokonywania płatności w kraju, jest PBK Hermes. Ma miesięczny limit wydatków. Jej największą zaletą jest to, że od transakcji z jej wykorzystaniem nie jest pobierana prowizja. W ofercie PBK brakuje jeszcze karty kredytowej.

Natomiast absolutnym nieporozumieniem jest to, że jeden z czołowych banków detalicznych przejmuje odpowiedzialność za transakcje fraudowe dokonane plastikowym pieniądzem dopiero w 24 godziny od momentu zgłoszenia przez klienta jego utraty.

Beata Tomaszkiewicz

[email protected]