Gospodarstwa domowe doświadczyły wzrostu kosztów życia, ale nie wpłynęło to na spadek popularności usług cyfrowych. Konsumenci coraz bardziej stawiają ponadto na jakość usług, a niekoniecznie na ich cenę. To istotne zwłaszcza w przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (51 proc. wobec 41 proc. w poprzednim roku) oraz inteligentnego domu (40 proc. w porównaniu do 34 proc. w roku 2022).
Konsumenci wykazują także większą gotowość do zapłacenia wyższej ceny za doskonałą obsługę klienta (36 proc., co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego) oraz niezawodność Internetu (35 proc.). W przypadku usług streamingowych 40 proc. respondentów byłoby gotowych płacić więcej za dostęp do wszystkich treści na jednej platformie, a ten odsetek wzrasta do 51 proc. w grupie wiekowej od 25 do 34 lat.
Mimo że konsumenci zmieniają swoje priorytety w odpowiedzi na kryzys inflacyjny, usługi cyfrowe nadal pozostają ważne dla ich domów. To dobra wiadomość dla dostawców usług, ale konkurencja będzie wymagać oferowania doskonałej obsługi klienta oraz niezawodnych technologii.

