Koszty życia wzrosły, ale konsumenci nie chcą oszczędzać na usługach cyfrowych

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-10-26 13:42

Najnowsze badanie EY pokazuje, że mimo wzrostu kosztów życia, konsumenci nadal pozostają wierni usługom cyfrowym, takim jak Internet szerokopasmowy, łączność mobilna i streaming. Tylko 16 proc. ankietowanych wyraziło zamiar ograniczenia swoich wydatków w tych dziedzinach. Co więcej, konsumenci bardziej cenią jakość tych usług niż ich cenę. Jedna czwarta ankietowanych (26 proc.) nadal doświadcza problemów z płynnością działania Internetu.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Gospodarstwa domowe doświadczyły wzrostu kosztów życia, ale nie wpłynęło to na spadek popularności usług cyfrowych. Konsumenci coraz bardziej stawiają ponadto na jakość usług, a niekoniecznie na ich cenę. To istotne zwłaszcza w przypadku usług szerokopasmowego dostępu do Internetu (51 proc. wobec 41 proc. w poprzednim roku) oraz inteligentnego domu (40 proc. w porównaniu do 34 proc. w roku 2022).

Konsumenci wykazują także większą gotowość do zapłacenia wyższej ceny za doskonałą obsługę klienta (36 proc., co oznacza wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego) oraz niezawodność Internetu (35 proc.). W przypadku usług streamingowych 40 proc. respondentów byłoby gotowych płacić więcej za dostęp do wszystkich treści na jednej platformie, a ten odsetek wzrasta do 51 proc. w grupie wiekowej od 25 do 34 lat.

Mimo że konsumenci zmieniają swoje priorytety w odpowiedzi na kryzys inflacyjny, usługi cyfrowe nadal pozostają ważne dla ich domów. To dobra wiadomość dla dostawców usług, ale konkurencja będzie wymagać oferowania doskonałej obsługi klienta oraz niezawodnych technologii.