Kubota wychodzi do inwestorów

opublikowano: 04-02-2021, 20:00

Właściciel znanej marki klapków zamierza pozyskać od 2 do 3 mln zł. Planuje też debiut na NewConnect.

Firma Kubota Wear wróciła do życia w 2018 r., kiedy to reaktywowano markę, znaną już w latach 90 XX wieku. Teraz zdecydowano się na emisję, która - jak zakłada Alina Sztoch, współzałożycielka i szefowa marketingu w Kubota Wear - może zostać przeprowadzona jeszcze w tym kwartale.

– Wstępnie szacujemy, że możemy pozyskać z emisji od 2 do 3 mln zł. Ostatecznie wycena Kubota Wear może wynieść kilkanaście milionów złotych – mówi Alina Sztoch.

Za pozyskane pieniądze spółka chce rozwinąć sprzedaż internetową. Ten kanał w 2020 r. odpowiadał za połowę przychodów. Alina Sztoch dodaje, że czas pandemii pokazał, że rozwój w obszarze e-commerce będzie dla spółki celem strategicznym.

– Widzimy olbrzymi potencjał w tym segmencie. Chcemy znacznie rozszerzyć funkcjonalności naszego sklepu. W tym roku liczymy, że segment online będzie odpowiadał za 60 proc. przychodów – dodaje Alina Sztoch.

Nie tylko klapki:
Nie tylko klapki:
Alina Sztoch, współzałożycielka i szefowa marketingu w Kubota Wear, zapowiada, że firma rozwinie nowy segment, jakim będzie sprzedaż odzieży.
K.Jarczewski

Średnia wartość zamówienia w 2020 r. wyniosła 90 zł na osobę, w porównaniu do 81 zł w 2019 r. Przez czas pandemii liczba użytkowników sklepu podwoiła się do 600 tys. osób.

Spółka chce wejść w sprzedaż odzieży. Będą to produkty codzienne, która mają pasować do lekkich kreacji.

– Po raz pierwszy do oferty wprowadzimy kolekcję odzieży. W tym zakresie współpracujemy ze znaną w branży product managerką, pracującą wcześniej m.in. w Reserved. Fani zalewają nas pytaniami o bluzy i dresy Kuboty – mówi Alina Sztoch.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Część pieniędzy pochłonie także nowa usługa personalizacji klapków, która będzie dostępna dla klientów detalicznych.

– Część pieniędzy z emisji chcemy przeznaczyć na uruchomienie zupełnie nowej, unikatowej na rynku usługi personalizacji klapków dla klientów detalicznych. Dotychczas ta usługa była dostępna u nas jedynie dla podmiotów B2B, którzy zamawiali powyżej 25 par. Obsłużyliśmy w tym zakresie około 50 klientów m.in.: Asusa, MSI, Harnasia, Just Join IT, WOŚP, Bolta – mówi Alina Sztoch.

Współzałożycielka Kuboty dodaje, że aktualna sytuacja na rynku pozwala negocjować dobre warunki z galeriami handlowymi. Spółka ma w planach stworzenie kilku nowych sklepów stacjonarnych. Jednak to e-commerce był sporym przełomem. Zasięgi spółki urosły nawet dwukrotnie rok do roku.

– W 2020 r. sprzedaż internetowa wyniosła 3 mln zł, a w tym roku liczymy na 5 mln zł. Uważam że jesteśmy w naszych szacunkach bardzo konserwatywni. W tym roku potroiliśmy przychody w stosunku do 2019 r., a i tak nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu na nasze produkty – dodaje Alina Sztoch.

Firma w sprzedaży hurtowej współpracuje z dużymi sieciami - na liście ma także Jeronimo Martins.

Firma docelowo chce wejść na giełdę.

– Naturalnym krokiem po przeprowadzeniu emisji na CrowdConnect jest wejście na giełdę. Trudno powiedzieć, kiedy dokładnie pojawimy na NewConnect, ale prawdopodobne jest upublicznienie spółki jeszcze pod koniec tego roku – mówi Alina Sztoch.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane