KUKE: Polskie firmy spożywcze powinny wyjść na dalsze i bardziej ryzykowne rynki.

Justyna Smolińska
opublikowano: 16-05-2018, 13:00
aktualizacja: 16-05-2018, 13:04

Polskie firmy spożywcze coraz lepiej radzą sobie na rynkach zagranicznych, gdzie stają się rozpoznawalne i mogą zacząć realnie konkurować z zachodnimi koncernami, by tak się jednak stało, muszą być silne na polskim rynku. Jak teraz prezentuje się polska żywność na arenie międzynarodowej? Jak nasze firmy odnajdują się poza UE i jakie są perspektywy eksportu na dalekie rynki?

- Branża rolno-spożywcza na rynkach międzynarodowych rozwija się tak naprawdę bardzo dobrze. Na początku to co branży rolno-spożywczej najbardziej pomogło, to otwarcie rynku Unii Europejskiej. Tutaj bardzo często rozmawia się teraz w zakresie zagrożeń i protekcjonizmu, który coraz bardziej się pojawia na tych rynkach europejskich, natomiast fakt jest taki, że ten eksport do krajów UE cały czas w tym sektorze jest bardzo stabilny, bardzo dobrze się rozwija - mówi Katarzyna Kowalska, wiceprezes zarządu, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych S.A. i dodaje - Eksportując i podbijając rynek UE nabyliśmy tam już pewnego doświadczenia, firmy polskie bardzo dobrze się osadziły na tych rynkach, więc warto teraz i wiele firm już o tym myśli, zacząć się rozwijać na trochę dalszych rynkach i trochę bardziej ryzykownych.

Co należy wziąć pod uwagę wychodząc poza strefę komfortu jaką są dobrze nam już znane rynki europejskie?

- Bardzo ciekawym przykładem jest analiza rynku azjatyckiego czy też Chin. Każdorazowo jak są konferencje na ten temat, to zawsze się wspomina o tym że tam są miliardy, kilka miliardów ludzi, więc to musi być dobry i chłonny rynek - jest do kogo sprzedawać. Wydaje się to pierwszym małym błędem w podejściu, ponieważ może wystarczy przeanalizować i skierować tę swoją ofertę nie do nie do całego miliarda od razu, a wyselekcjonować najpierw sto milionów, który jest procentem tego miliarda i dobrze spozycjonować i rozpoznać ten jeden czy też dziesięć procent populacji i faktycznie wtedy dobrze dopasować ofertę do tego procenta i na tym się przede wszystkim skupić.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

KUKE: Polskie firmy spożywcze powinny wyjść na dalsze i bardziej ryzykowne rynki.