Łatwiej zapłacisz kartą, ale na razie nie w Polsce

Ewa Bednarz
opublikowano: 2013-02-25 16:59

MasterPass jest usługą elektroniczną, dzięki której klientom korzystającym z dowolnej karty płatniczej lub aktywowanego urządzenia, łatwiej będzie zawierać transakcje, nawet niż w przypadku usług PayPass. Nie trzeba klikać, stukać i dotykać.

MasterPass łączy wszystkie metody płatności, od tradycyjnych kart plastikowych po elektroniczne portfele, dając klientom możliwość płacenia w dowolnym miejscu i upraszczając cały proces – zapewnia Ed McLaughlin, szef nowych płatności w MasterCard

Najwcześniej, bo od końca marca z usługi będą mogli korzystać klienci w Australii. Wiosną i latem będzie wdrażana w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. W 2013 r. dostępność MasterPass zostanie rozszerzona jeszcze na inne rynki, m.in. na Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Hiszpanię, Holandię, Singapur, Szwecję i Włochy.Kiedy w Polsce? Na razie nie wiadomo.

MasterPass zapewnia sprzedawcom jednolitą metodę akceptacji płatności elektronicznej niezależnie od lokalizacji klienta. W przypadku zakupów w sklepie, MasterPass będzie obsługiwać technologię NFC, kody QR, tagi i urządzenia mobilne używane w punktach sprzedaży. Podczas zakupów internetowych MasterPass ułatwi klientom realizację płatności, eliminując konieczność wprowadzania szczegółowych informacji o wysyłce i karcie podczas każdej transakcji.

Portfele połączone z usługą MasterPass – umożliwiają bankom, sprzedawcom i partnerom oferowanie własnych portfeli. Klienci mogą bezpiecznie przechowywać informacje o swojej karcie kredytowej, książki adresowe oraz inne dane, które są obsługiwane przez godną zaufania instytucję. Portfel jest otwarty, co oznacza, że poza kartami MasterCard, klienci mogą używać kart kredytowych, debetowych i kart prepaid innych organizacji.

Proces zakupów wzbogacają dodatkowe usługi, takie jak np. dodatkowe informacje: saldo konta, komunikaty w czasie rzeczywistym i programy lojalnościowe.