
Zakład ma być zlokalizowany w stanie Tennessee. Biznesplan przewiduje, że produkcja na masową skalę ma ruszyć w drugiej połowie 2025 r., zaś zakłada zatrudniać ma około 850 pracowników. Zdolności produkcyjne zakładu prognozowane są na 120 tys. ton materiałów katodowych do 2027 r., co wystarczy do zasilenia około 1,2 miliona pojazdów elektrycznych.
Produkty mają być dostarczane do Ultium Cells, joint ventures największego amerykańskiego producenta samochodów, koncernu General Motors oraz spółki zależnej LG Chem, LG Energy Solution.
Planowana fabryka ma wytwarzać katody do akumulatorów NCMA, które zawierają około 90 proc. niklu i pozwalają zmniejszyć zależność od drogiego kobaltu i Chin. Na tym drugim szczególnie zależy amerykańskim władzom, które latem uchwaliły nowe prawo dotyczące producentów samochodów i dostawców akumulatorów, które ma ograniczyć “udział” Chin w finalnych produktach.