United, podobnie jak jej konkurenci, Delta Air Lines i American Airlines, skorzystało na zwiększonym zainteresowaniu podróżami klasy premium po pandemii. Linie lotnicze spodziewają się, że przychody z ofert premium będą utrzymywać się na wysokim poziomie, przewidując zysk na akcję na poziomie 9-11 USD w 2024 roku, w porównaniu z oczekiwaniami analityków Wall Street wynoszącymi 9,58 USD na akcję.
Niektórzy analitycy prognozują, że w nadchodzących latach popyt na podróże będzie wzrastał. Jednakże United przewiduje stratę za pierwszy kwartał, wynoszącą od 35 do 85 centów na akcję, zakładając, że uziemienie samolotów MAX 9 potrwa do końca stycznia. Analitycy przewidują stratę na poziomie 21 centów na akcję.
Uziemienie samolotów MAX 9 przez amerykańską Federalną Administrację Lotnictwa (Federal Aviation Administration, czyli FAA) jest wynikiem incydentu z Alaska Airlines, kiedy to panel kabiny odpadł podczas lotu 5 stycznia, co wymusiło awaryjne lądowanie. United nie podało planu powrotu tych samolotów do służby i ocenia, że uziemienie wpłynie na wzrost kosztów operacyjnych pozapaliwowych o około 3 punkty procentowe w pierwszym kwartale.
United i Alaska, posiadające łącznie 70 proc. floty MAX 9, były zmuszone do odwołania tysięcy lotów od czasu incydentu. FAA zapowiedziała, że uziemienie samolotów MAX 9 potrwa, dopóki nie zostanie zapewnione ich bezpieczne przywrócenie do służby. United posiada w swojej flocie 79 takich uziemionych samolotów.
United odnotowało w czwartym kwartale skorygowany zysk w wysokości 2 USD na akcję, przekraczając prognozy Wall Street, które wynosiły 1,70 USD na akcję, co jest wynikiem wzrostu popytu na podróże wakacyjne.