Rodak urodził się w 1964 r. w Warszawie. W 1988 r. ukończył Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej, uzyskując tytuł magistra inżyniera - specjalność lotnictwo. W 2002 r. odbył studia podyplomowe menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Resort transportu informuje, że Rodak był zawodowo związany z lotnictwem cywilnym. Pracował w Agencji Ruchu Lotniczego (ARL), Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, Przedsiębiorstwie Państwowym äPorty Lotniczeö. Specjalizował się w zakresie problematyki bezpieczeństwa ruchu lotniczego.
Wśród najważniejszych osiągnięć zawodowych Rodaka resort transportu wymienia utworzenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem w Ruchu Lotniczym we wszystkich służbach ARL. W 1997 roku zainicjował projekt i kierował zespołem projektowym infrastruktury sieci teleinformatycznej Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym.
Rodak pełnił m.in. funkcję äoficera łącznikowegoö ze strony polskiej w Europejskim Programie Harmonizacji i Integracji Kontroli Ruchu Lotniczego (EATCHIP) pod zarządem Europejskiej Organizacji Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej Eurocontrol.
Ukończył kurs dla kandydatów do rad nadzorczych, Podstaw Zarządzania Jakością Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji, uczestniczył w szkoleniach m.in. w Instytucie Służb Żeglugi Powietrznej EUROCONTROL w Luksemburgu. Ma też uprawnienia pilota szybowcowego.
Obecnie zadaniem Rodaka jest utworzenie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, która zastąpi Agencję Ruchu Lotniczego, funkcjonującą obecnie w ramach Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL). Ustawa o PAŻP wejdzie w życie 1 kwietnia 2007 roku.
Zgodnie z rekomendacją sejmowej Komisji Infrastruktury, ustawa o PAŻP wejdzie w życie 1 kwietnia 2007 r. Rząd proponował wcześniej, by zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 2007 r.
Ustawa stanowi, że do czasu powołania prezesa Agencji w trybie konkursowym, przejściowo funkcję tę pełnić będzie osoba mianowana przez premiera. Będzie ona uprawniona do wszelkich działań organizacyjnych, niezbędnych do utworzenia PAŻP.
Jednocześnie - do czasu utworzenia Agencji - PPL będzie ponosić koszty związane z wynagrodzeniem i działalnością mianowanego w fazie organizacyjnej prezesa Agencji. Z chwilą utworzenia PAŻP, Agencja będzie musiała je zwrócić.
PAŻP ma prowadzić samodzielną gospodarkę finansową. Jej przychodami w znacznej mierze będą opłaty nawigacyjne, pobierane przez Centralne Biuro Opłat Trasowych.
Nowa instytucja będzie podlegała ministrowi
transportu, ale niektóre jej zadania będą nadzorowane przez prezesa Urzędu
Lotnictwa Cywilnego. Podczas wojny i stanu wojennego instytucja będzie stanowiła
część systemu obrony powietrznej i będzie podlegać ministrowi obrony
narodowej.(PAP)