Maluchy i średniacy wolą własne serwery

opublikowano: 19-08-2019, 22:00

Firmowe dane na komputerze pracownika są równie bezpieczne jak oszczędności w skarpecie Kowalskiego.

Od czasu do czasu w mediach wybucha sensacja: „udawał biedaka, a gdy umarł, pod jego łóżkiem znaleziono miliony”. Tak jak niektórzy ludzie nie chcą powierzać swoich pieniędzy bankom, tak są firmy, które równie głupio obchodzą się ze swoimi danymi. Aż 18 proc. małych i średnich przedsiębiorstw trzyma je na komputerach pracowników, skąd łatwo mogą być skradzione — wynika z raportu przygotowanego na zlecenie One System. 35 proc. badanych podmiotów do przechowywania danych używa własnych serwerów fizycznych, a 24 proc. — pamięci masowych. Z serwerów współdzielonych lub wirtualnych korzysta 13 proc. respondentów i tylko 10 proc. wybiera chmurę lub usługi online.

Dlaczego polskie MŚP wolą inwestować w swoją infrastrukturę serwerową (lub upychać dane gdziekolwiek) niż korzystać z usług oferowanych przez specjalistyczne ośrodki, tzw. data centers? Wszystko rozbija się o zaufanie. Zewnętrzny partner technologiczny może zawieść, podobnie jak greckie banki, które w czasie kryzysu wprowadzały limity wypłat z bankomatów. Tyle że zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie swoich finansowych i cyfrowych zasobów profesjonalistom. Brak wystarczających kompetencji i narzędzi informatycznych przemawia raczej za outsourcingiem. — Małe i średnie firmy nie dysponują tak rozbudowanymi działami IT jak duże przedsiębiorstwa. Wiele z nich w ogóle nie ma własnego personelu technicznego — mówi Przemysław Sagalski, architekt rozwiązań IT w One System. Niektórzy ankietowani próbują unowocześniać swoje środowisko IT. Przedstawiciel spółki One System zwraca jednak uwagę, że modernizacja nie jest po prostu wymianą starego sprzętu na nowy o podobnych możliwościach. Potrzebne są inna wydajność i jakość.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane