Mały biznes niechętnie buja w obłokach

opublikowano: 28-07-2019, 22:00

Do chmury publicznej łatwiej przekonać tych, którzy zaczęli już korzystać z prywatnej.

Są dwa rodzaje chmury: publiczna i prywatna. Decydując się na pierwszą opcję, firma współpracuje z zewnętrznym dostawcą, który w ramach abonamentu użycza jej swoich zasobów: kompetencji, infrastruktury technologicznej, mocy obliczeniowej, platformy programistycznej i gotowej aplikacji. Z tego modelu IT korzysta w UE 26 proc. przedsiębiorstw, a w samej Finlandii — aż 65 proc. Tymczasem w Polsce użytkownikami cloud computingu w wersji zewnętrznej, czyli publicznej, jest tylko 11 proc. podmiotów — wynika z danych Eurostatu za 2018 r. Chmura wydaje się dobrym rozwiązaniem dla przedstawicieli MŚP, których nie stać na zakup sprzętu i oprogramowania na własność. Szkopuł w tym, że — według badania „SMB IT pain-point 2018” zrealizowanego przez spółkę Konica Minolta — biznesowej drobnicy brakuje wiedzy o IT jako usłudze. O takich wdrożeniach myśli tylko 23 proc. małych przedsiębiorstw.

Jak przekonać niezdecydowanych? Mateusz Macierzyński, menedżer ds. systemów ITS w firmie Konica Minolta, twierdzi, że obawy firm dotyczą głównie bezpieczeństwa: nie chcą one oddawać swoich cyfrowych zasobów i danych pod opiekę wyspecjalizowanychoperatorów. Mogliby więc najpierw wypróbować chmurę prywatną. W tym wypadku przedsiębiorca utrzymuje lokalne centrum danych i wewnętrznych administratorów, ale ma poczucie, że wrażliwe dane nie wpadną łatwo w niepowołane ręce.

— Co radzić firmom, które są zobowiązane do przechowywania danych u siebie albo z innych powodów nie mogą lub nie chcą polegać na zewnętrznych dostawcach? Mogą one używać aplikacji i systemów biznesowych w ramach chmury prywatnej. Jest ona zlokalizowana w zasobach przedsiębiorstwa, a więc pozostaje pod jego pełną kontrolą — wskazuje Mateusz Macierzyński.

6a41a6d8-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Podłącz się
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE
Podłącz się
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu