Manchester United najpopularniejszym klubem online w Chinach

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 31-01-2018, 13:29

Manchester United utrzymał czołową pozycję najpopularniejszego zespołu online w Chinach, donosi serwis BBC.

Według najnowszej, siódmej edycji raportu Red Card, który analizuje wpływ czołowych europejskich klubów na chińskie media społecznościowe, na drugiej pozycji znalazł się Real Madryt, a ostatnie miejsce na „pudle” przypadło Bayernowi Monachium. Kolejne dwie pozycje przypadły dwóm angielskim drużynom, Arsenalowi i Liverpoolowi.

Manchester United
Zobacz więcej

Manchester United fot. Action Images via Reuters/Jason Cairnduff/Forum

Niemiecka Bundesliga pozostaje najbardziej wpływową ligą online, a Lionel Messi, gwiazda reprezentacji "Albicelestes" i zespołu FC Barcelona, jest graczem najbardziej zaangażowanym społecznie.

Argentyńczyk zgromadził w 2017 r. ponad milion nowych zwolenników w Chinach. Wyprzedził w tym zestawieniu Portugalczyka Cristiano Ronaldo, napastnika „Królewskich”, który był najpopularniejszym piłkarzem w zeszłym roku.

Anthony Martial z Manchesteru United został trzecim najbardziej popularnym zawodnikiem, zaś jego kolega z zespołu Paul Pogba uplasował się na czwartej pozycji. Z kolei oczko niżej znalazł się były gwiazdor z Old Trafford i obecny gracz Evertonu, Wayne Rooney.

W ubiegłym roku kilka europejskich zespołów otworzyło stałe biura w Chinach, w tym Real Madryt, Bayern Monachium, Borussia Dortmund i VfL Wolfsburg.

Badanie Red Card obejmowało m.in. dane z chińskich platform społecznościowych WeChat i Weibo, a także z Twittera i Facebooka, oraz  dane o widzach z transmisji strumieniowych gier na żywo. Analizowano również to jak poszczególne witryny i aplikacje klubowe działają w tym kraju. 

Z ponad 107 milionami obserwujących, Chiny są jednym z najważniejszych rynków dla Manchesteru United, a my mamy długą historię innowacji i zaangażowania fanów w regionie – powiedział Phil Lynch, kierownik ds. mediów w ManU.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Manchester United najpopularniejszym klubem online w Chinach