
Prognozowany wzrost marek luksusowych i premium został obniżony o 15 punktów procentowych i o prawie 25 punktów procentowych dla samych tylko marek luksusowych, wynika z ankiety.
Według raportu firmy zajmujące się dobrami premium i luksusowymi spodziewają się teraz jedynie 3 proc. wzrostu rok do roku w ich działalności w Chinach w porównaniu z 18 proc. wzrostem, który prognozowali kilka miesięcy temu.
„Nadal istnieje bardzo duża niepewność, jakie będą przyszłe (środki związane z przeciwdziałaniem) koronawirusowi w Chinach” – powiedział Kenneth Chow, dyrektor Oliver Wyman, cytowany przez CNBC.
„Istnieją ogromne wątpliwości, czy zaufanie konsumentów (może zostać) szybko odzyskane, jak w 2020 i 2021 roku” – dodał Chow, powołując się na wywiady firmy z kadrą kierowniczą.
Sprzedaż detaliczna w Chinach spadła w maju o 6,7 proc. przy medianie prognoz na poziomie -7,1 proc., wyhamowując z sięgającego 11,1 proc. spadku w kwietniu.
Wydatki konsumenckie w Chinach nigdy w pełni nie podniosły się po początkowej fazie pandemii, a gdy koronawirus wkracza w swój trzeci rok, ludzie coraz bardziej martwią się o przyszłe dochody.