Marki luksusowe twierdzą, że najnowsza fala koronawirusa w Chinach uderzyła w popyt konsumencki

Oskar Nawalany
opublikowano: 2022-06-15 08:11

Według ankiety Olivera Wymana luksusowe marki zmniejszyły w tym roku oczekiwania wobec swojej działalności w Chinach po ostatnich blokadach związanych z pandemią koronawirusa w tym kraju – podaje CNBC.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
fot. Tomohiro Ohsumi/Bloomberg

Prognozowany wzrost marek luksusowych i premium został obniżony o 15 punktów procentowych i o prawie 25 punktów procentowych dla samych tylko marek luksusowych, wynika z ankiety.

Według raportu firmy zajmujące się dobrami premium i luksusowymi spodziewają się teraz jedynie 3 proc. wzrostu rok do roku w ich działalności w Chinach w porównaniu z 18 proc. wzrostem, który prognozowali kilka miesięcy temu.

„Nadal istnieje bardzo duża niepewność, jakie będą przyszłe (środki związane z przeciwdziałaniem) koronawirusowi w Chinach” – powiedział Kenneth Chow, dyrektor Oliver Wyman, cytowany przez CNBC.

„Istnieją ogromne wątpliwości, czy zaufanie konsumentów (może zostać) szybko odzyskane, jak w 2020 i 2021 roku” – dodał Chow, powołując się na wywiady firmy z kadrą kierowniczą.

Sprzedaż detaliczna w Chinach spadła w maju o 6,7 proc. przy medianie prognoz na poziomie -7,1 proc., wyhamowując z sięgającego 11,1 proc. spadku w kwietniu.

Wydatki konsumenckie w Chinach nigdy w pełni nie podniosły się po początkowej fazie pandemii, a gdy koronawirus wkracza w swój trzeci rok, ludzie coraz bardziej martwią się o przyszłe dochody.