MCI liczy na 30 mln zł z emisji
Dzisiaj rozpoczynają się zapisy na 5,2 mln akcji serii E spółki MCI Management. Dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych przeznaczone jest 3,8 mln akcji po 6 zł. Resztę walorów ma objąć kadra menedżerska funduszu.
Zapisy na akcje przyjmowane będą do 15 grudnia. Raporty analityczne wskazują na to, że istnieje szansa zarówno na spore zyski, jak i straty.
MCI Management prowadzi działalność typu venture capital. Koncentruje się głównie na inwestycjach w firmy internetowe. W portfelu inwestycyjnym emitenta znajdują się udziały takich firm, jak: JTT, portale internetowe — Poland. com, Bankier i Expertia. pl, a także zajmujący się consultingiem i integracją systemów CCS.
MCI zamierza uzyskać środki z emisji wysokości 30 mln zł, z czego połowa ma być przeznaczona na nowe projekty. Zgodnie z przyjętą strategią spółka planuje wychodzenie z dokonanych inwestycji w ciągu 3-5 lat.
— W przyszłym roku zamierzamy zainwestować w 5-8 spółek informatycznych i internetowych. Interesują nas takie segmenty rynku jak B2B, m-commerce, niszowe systemy integracyjne, konsulting — twierdzi Tomasz Czechowicz prezes MCI Management.
Głównymi udziałowcami MCI jest Czechowicz Ventures (59,82 proc. akcji) oraz giełdowa spółka Howell (40 proc.).
Przy wycenie akcji funduszu należy patrzeć na wartość portfela inwestycyjnego. Wiele spółek z portfela MCI posiada silnych konkurentów i sporo zależy od czynników niezależnych od samej spółki.
W typowych funduszach venture capital tylko 10-20 proc. inwestycji można uznać za wyjątkowo udane. Około 40 proc. daje zerową stopę zwrotu na, a pozostałe inwestycje przynoszą straty.
Societe Generale ocenił wartość portfela MCI na 171 mln zł, co daje w przeliczeniu na jedną akcję 5,2 zł przed emisją i 4,6 zł po emisji.