
Wśród osób, które szybko dołączyły do nowej platformy, znalazły się gwiazdy, takie jak Kim Kardashian i Jennifer Lopez, a także wybitni politycy, tacy jak Demokratyczna przedstawicielka Stanów Zjednoczonych Alexandria Ocasio-Cortez.
Analitycy twierdzą, że powiązania Threads z Instagramem mogą zapewnić mu wbudowaną bazę użytkowników i aparat reklamowy. To może wyssać pieniądze reklamowe z Twittera w czasie, gdy jego nowy prezes próbuje zażegnać kryzys wywołany zarządzaniem Muska.
Podczas gdy Threads został uruchomiony jako samodzielna aplikacja, użytkownicy mogą logować się przy użyciu swoich danych logowania na Instagramie i śledzić te same konta, co potencjalnie czyni go łatwym dodatkiem do istniejących nawyków dla ponad 2 miliardów aktywnych miesięcznie użytkowników Instagrama.
Inni postrzegali uruchomienie Threads jako okazję do stworzenia mniej toksycznej wersji Twittera.
Podobnie jak Twitter, aplikacja zawiera krótkie posty tekstowe, które użytkownicy mogą polubić, ponownie opublikować i na nie odpowiedzieć, chociaż nie obejmuje żadnych bezpośrednich wiadomości. Posty mogą mieć do 500 znaków i zawierać linki, zdjęcia i filmy o długości do pięciu minut.