
W pierwszych trzech miesiącach 2021 r. Adidas odnotował 20 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w ujęciu rocznym. Wyniosły one 5,268 mld EUR przebijając konsensus rynkowy na poziomie 5 mld EUR. Zysk netto na działalności kontynuowanej wzrósł z kolei do 502 mln EUR. Zysk netto ogółem wyniósł natomiast 558 mln EUR wobec 31 mln rok wcześniej.
Choć firma stała się jednym z obiektów ataków na chińskich portalach społecznościowych po tym jak skomentowała łamanie praw człowieka wobec Ujgurów w regionie Sinciang sprzedaż w Państwie Środka, w części kontynentalnej, w pierwszej części roku wystrzeliła. Na koniec marca była wyższa o 156 proc. niż rok wcześniej, ale należy pamiętać, że wyniki bazowe były drastycznie obniżone wybuchem pandemii koronawirusa. Na zakończenie I kwartału br. Adidas miał otwartych 89 proc. sklepów w Chinach.
Firma oczekuje, że mimo problemów z brakiem części surowców, łańcuchami dostaw oraz ewentualnych następstw wezwań do bojkotu produktów w Chinach, sprzedaż jednak wzrośnie, przy neutralnym wpływie wahań walutowych nawet o około 50 proc. w II kwartale. Liczy, że przychody napędzane będą nowymi produktami, a także dużymi imprezami sportowymi jak olimpiada, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej czy Puchar Copa America.
Adidas podtrzymał dotychczasową prognozę zysku z działalności kontynuowanej w 2021 r., który ma wzrosnąć do 1,25-1,45 mld EUR. Marża brutto ma wynieść około 52 proc., podczas gdy marża operacyjna wzrośnie do 9–10 proc.