Producent szczepionki otworzy w Warszawie globalne centrum usług. Na razie szuka jego szefa i pracowników działu HR.
Na produkcję szczepionki na koronawirusa w Polsce przyjdzie jeszcze trochę poczekać, ale za to amerykański producent szczepionki mRNA wybrał nasz kraj na lokalizację globalnego centrum usług. Ma się ono zajmować m.in. finansami, nadzorem nad bezpieczeństwem farmakoterapii, HR, cyfryzacją i zgodnością z wymogami (compliance).
„To jedno z kluczowych i strategicznych działań Moderny w tym roku” – informuje spółka w jednym z czterech opublikowanych na jej stronie internetowej ogłoszeń o pracę w centrum w Warszawie.
Jedno z nich dotyczy stanowiska dyrektora centrum Moderna International Business Services, który ma raportować bezpośrednio do szefa finansów i odpowiadać za usługi świadczone poza regionem Ameryki Północnej. Moderna szuka też szefa HR, koordynatora HR i starszego specjalisty ds. rekrutacji.
Spółka nie odpowiedziała na pytania „PB” dotyczące tego projektu. Na podstawie zakresu działań można szacować, że zatrudni w centrum co najmniej 150 osób i prawdopodobnie nie więcej niż 300, bo Moderna nie jest jeszcze bardzo duża. Założona w 2010 r. spółka ma obecnie ponad 1,3 tys. pracowników. Siedzibę ma w Cambridge w stanie Massachusetts, jest notowana na Nasdaq, jej wartość rynkowa wynosi 57 mld USD i prowadzi 24 programy badawcze, z których 13 weszło w fazę studiów klinicznych.
- To świetna wiadomość - potwierdza, że mamy do czynienia z nową falą projektów z branży nowoczesnych usług biznesowych. Dużo jest firm z branży farmaceutycznej i technologicznej – mówi Jacek Levernes, honorowy prezes ABSL, Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych.
„PB” informował niedawno o nowej fali centrów usług: pojawia się sporo firm, a już działające się rozrastają. Plany rekrutacyjne opiewają obecnie na kilkanaście tysięcy miejsc pracy, a sektor, w którym pracuje 350 tys. osób, może powrócić do wzrostu na poziomie 35-50 tys. etatów rocznie.
– Sektor nowoczesnych usług dla biznesu rozwija się w naszym kraju dynamicznie od kilkunastu lat. Za Polską przemawiają przede wszystkim dobrze wykształceni ludzie, bardzo proaktywni i otwarci na innowacje. Naszym atutem jest też strategiczne położenie w Europie, korzystny klimat inwestycyjny i stabilność gospodarcza, a także rozwój nowoczesnej infrastruktury okołobiznesowej i ekosystem wspierający działalność inwestorów z tego właśnie sektora. Mamy do zaoferowania szeroki wybór lokalizacji. Prężnie rozwijającymi się rynkami są Kraków, Warszawa, Wrocław, Poznań, Trójmiasto, Katowice i Łódź. W siłę rosną też inne ośrodki: Szczecin, Lublin, Bydgoszcz, Toruń, Opole, Kielce i Białystok. Co istotne, zainteresowania inwestowaniem w projekty z tej branży nie wstrzymała pandemia. Cały czas otrzymujemy zapytania od inwestorów. Duże znaczenie mają np. wirtualne wizyty lokalizacyjne. Do tej pory kilka firm z branży usługowej podjęło decyzję o rozpoczęciu działalności w Polsce, mimo że z powodu pandemii inwestorzy nie mogli przyjechać do Polski osobiście. Proces decyzyjny przebiegał zdalnie. Obsługujemy obecnie aż 46 projektów inwestycyjnych z tej właśnie branży, najwięcej ze wszystkich – komentuje Monika Grzelak, menedżer w Centrum Inwestycji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.