Można osiągać sukcesy zawodowe, ciesząc się jednocześnie pełnią życia osobistego

Materiał partnera cyklu
opublikowano: 26-04-2013, 00:00

Kariera

Pragnienie osiągnięcia suk- cesu na wszystkich polach ma wpływ na wybór zawodu — według osób, które wzięły udział w badaniu „Definicja sukcesu”, przeprowadzonym przez firmę Accenture, równowaga pomiędzy życiem zawodowym a osobistym jest lepszym wyznacznikiem sukcesu niż zawartość portfela.

Firma Accenture po raz siódmy przeprowadziła badanie, dotyczące satysfakcji zawodowej i definicji sukcesu. Czego dotyczyła tegoroczna edycja?

MS: Nasi eksperci z Accenture Institute for High Performance, zajmujący się tematyką wyzwań na rynku pracy, poszukiwali odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób osoby aktywne zawodowo definiują sukces — w karierze zawodowej i życiu osobistym. Zbadali również kwestię satysfakcji zawodowej, równowagi między życiem zawodowym a prywatnym oraz priorytetów w miejscu pracy.

Wyniki Państwa badania, które nosi tytuł „Definicja sukcesu” wskazują, że ponad dwie trzecie aktywnych zawodowo kobiet i mężczyzn twierdzi, że jest w stanie osiągnąć wszystkie zamierzone cele.

MS: Tak, rzeczywiście, ponad 70 proc. badanych wierzy, że może rozwijać karierę, ciesząc się jednocześnie pełnią życia osobistego. Co więcej, sukces zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym ma tak istotne znaczenie, że dla wielu z nich możliwość osiągnięcia równowagi pomiędzy życiem zawodowym a osobistym stanowi podstawowe kryterium wyboru zawodu. Ponadto ponad połowa ankietowanych osób deklaruje, że odrzuciła ofertę pracy ze względu na jej potencjalny wpływ na zaburzenie tej równowagi. Okazuje się ona być ważniejszym wyznacznikiem powodzenia w pracy niż zarobki, uznanie czy niezależność (czynniki te wskazało odpowiednio: 56 proc., 46 proc., 42 proc. i 42 proc. respondentów).

A jak wygląda Polska na tle innych państw?

MS: Definicja sukcesu życiowego na Wisłą jest nieco inna od uśrednionych wyników badania globalnego. Pełną satysfakcję z pracy potwierdza tylko 26 proc. Polaków i 40 proc. Polek.

Pojawia się też wyraźny trend — młodsze pokolenie narzeka znacznie częściej — tylko co piąty ankietowany z generacji Y był zadowolony ze swego zajęcia, porównanie z pokoleniem powojennego wyżu (47 proc.) pokazuje wyraźną różnicę. Na tle świata (52 proc. poziom satysfakcji) — nie jesteśmy jednak optymistami. Główną przyczyną niezadowolenia z pracy w naszym kraju są niskie zarobki.

Wyniki ankiety komentuje Magdalena Sawicka, Manager Działu Marketingu i Komunikacji, Accenture Polska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera cyklu

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu