MŚP skorzystają z doświadczeń innowatorów

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2021-05-31 18:32

Ponad 200 pracowników i szefów firm zgłosiło się do AMI. Będą sprawdzać, jak z wprowadzaniem nowinek radzą sobie najlepsi przedsiębiorcy.

Już po raz trzeci Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rekrutowała menedżerów i ich podwładnych do programu szkoleniowo-doradczego. Do Akademii Menadżera Innowacji (AMI) mogła zgłosić się każda firma bez względu na branżę i wielkość. Na mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa czeka wsparcie w wysokości 80 proc. kosztów kwalifikowanych projektu, w przypadku dużych przedsiębiorstw będzie to 50 proc.

Trzecia edycja projektu cieszy się sporym zainteresowaniem przedstawicieli biznesu. W ciągu miesiąca do udziału w AMI zgłosiło się 204 pracowników z 63 firm z całej Polski. Eksperci przygotują właścicieli firm i kadrę zarządzającą do sprawnego wdrażania innowacyjnych procesów, produktów i usług.

– Polscy przedsiębiorcy przywiązują sporą wagę do wprowadzania w firmach nowatorskich rozwiązań. Dla wielu z nich wdrażanie innowacji to gwarancja dalszego rozwoju biznesu, a niekiedy także skuteczny sposób wyjścia z kryzysu w czasie pandemii. Szefowie firm doceniają formułę AMI, która łączy program szkoleniowy z pomocą doradczą – mówi Aleksandra Berg-Koza, p.o. wicedyrektora departamentu rozwoju kadr w przedsiębiorstwach w PARP.

W pierwszej edycji programu wzięło udział kilkudziesięciu pracowników z 16 firm, natomiast w drugiej 86 osób z 26 firm. W tym roku przedstawiciele PARP szacowali, że do AMI przystąpi maksymalnie 60 osób z 20 przedsiębiorstw. Tymczasem do rządowej agencji wpłynęły wnioski od ponad 200 osób.

– Po ocenie wniosków, podejmiemy decyzję o liczbie uczestników AMI. Będą to wszystkie zainteresowane osoby, które spełnią wymagane kryteria – zaznacza Aleksandra Berg-Koza.

AMI pomoże przedsiębiorcom i ich pracownikom zdobyć umiejętności związane z budowaniem kultury innowacyjnej, organizacją pracy w zespołach i zarządzaniem ryzykiem w nowatorskich projektach. Uczestnicy AMI mogą liczyć na przeprowadzenie w ich przedsiębiorstwie badania tzw. metodą Innovation Health Check. Specjaliści sprawdzą poziom innowacyjności w ich firmach w sześciu obszarach (kultura innowacyjności, zrozumienie biznesu, strategia, struktura organizacyjna, potencjał i zasoby oraz procesy). Po zdiagnozowaniu problemów eksperci AMI wraz z pracownikami badanych spółek opracują plan wdrożenia zmiany.

Akademia to połączenie teorii i praktyki. Jej uczestnicy wezmą udział w sześciomiesięcznym cyklu zjazdów. Nie zabraknie wykładów i warsztatów. Przedstawiciele firm będą sprawdzali m.in., jak z rozwijaniem innowacji radzą sobie najlepsi przedsiębiorcy.

– Zajęcia w zespołach warsztatowych są prowadzone przez doświadczonych praktyków biznesu. Natomiast z usług doradczych uczestnicy AMI będą korzystać pomiędzy zjazdami – wyjaśnia Aleksandra Berg-Koza.

Co mogą zyskać uczestnicy AMI

• wiedza biznesowa i program zajęć praktycznych

• studia przypadków analizowane na podstawie doświadczeń polskich firm

• 50 godzin usług doradczych dla mikrofirm i 120 godzin dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw

• podniesienie kwalifikacji zawodowych z zakresu innowacyjności

• badanie innowacyjności firmy tzw. metodą Innovation Health Check

• dostęp do bazy wiedzy AMI