Czytasz dzięki

MŚP wciąż na bakier z internetem

opublikowano: 18-11-2019, 22:00

Sieć to coraz istotniejszy kanał sprzedaży. Tymczasem wiele małych i średnich firm nie ma nawet strony WWW.

Napędzenie wzrostu firmy to główny priorytet przedsiębiorców z segmentu MŚP — wynika z ankiety przeprowadzonej przez spółkę Kantar na zlecenie Google. Na pytania odpowiedziało 371 osób odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmach, które zatrudniają do 250 osób. Badanie miało na celu ustalenie najważniejszych obaw polskich małych i średnich przedsiębiorców i ich sposobów reklamowania swoich marek, produktów lub usług. We wnioskach możemy wyczytać, że dla 56 proc. przedsiębiorców głównym wyzwaniem na najbliższy rok jest zdobywanie nowych klientów. Natomiast najważniejsze cele to rozwój i wzrost biznesu (49 proc.) oraz pozostanie stabilną i niezawodną firmą (42 proc.).

— Z badania wynika również, że małe i średnie przedsiębiorstwa rzadko wykorzystują narzędzia, które mogą im pomóc w osiągnięciu wyżej wymienionych celów. Uzasadniają to zbyt dużym nakładem czasu poświęconym na reklamę i zarządzanie i obecność marki w internecie, podczas gdy oba sposoby są kluczowe dla pozyskania nowych klientów — przekonuje Kim Spalding, globalny dyrektor produktów dla małego biznesu w Google.

Przy tym 18 proc. badanych firm zadeklarowało, że spędza ponad cztery godziny tygodniowo na zarządzaniu reklamami, a jedna trzecia respondentów (33 proc.) poświęca na tę aktywność ponad dwie godziny w tygodniu.

— To znacząca inwestycja czasowa dla wielu właścicieli firm, którzy jednocześnie często pełnią kilka ról w swoich biznesach i dla których głównym priorytetem jest codzienne prowadzenie firmy — zauważa Kim Spalding.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jednocześnie internet staje się bardzo istotnym kanałem sprzedaży. Konsumenci coraz częściej szukają niezbędnych produktów w sieci — na bieżąco, w biegu, przy użyciu smartfonów. Ponadto trzech na czterech Polaków wyszukuje produkty w internecie przed zakupem, niezależnie od tego, czy zamierza ostatecznie sfinalizować transakcję online czy offline. Dlatego małe i średnie firmy, odpowiadając na potrzeby konsumenta, powinny być łatwo dostępne online. Tymczasem 37,5 proc. polskich małych i średnich firm nie ma nawet strony WWW — wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

Takie firmy coraz częściej korzystają jednak z reklamy cyfrowej — aż 83 proc. tych, które mają takie doświadczenie, robi to w celu pozyskania nowych klientów, a 61 proc. walczy tym sposobem o zwiększenie rozpoznawalności marki. Google zapytał też firmy o to, z jakiego produktu reklamowego skorzystałyby najchętniej. Aż 73 proc. respondentów stwierdziło, że narzędzia reklamowe powinny być przede wszystkim łatwe w użyciu, a 71 proc. stawia głównie na ich elastyczność. Natomiast 56 proc. przedsiębiorców poszukuje takich, które wykorzystują inteligentne technologie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane