MŚP wciąż na bakier z internetem

opublikowano: 18-11-2019, 22:00

Sieć to coraz istotniejszy kanał sprzedaży. Tymczasem wiele małych i średnich firm nie ma nawet strony WWW.

Napędzenie wzrostu firmy to główny priorytet przedsiębiorców z segmentu MŚP — wynika z ankiety przeprowadzonej przez spółkę Kantar na zlecenie Google. Na pytania odpowiedziało 371 osób odpowiedzialnych za działania marketingowe w firmach, które zatrudniają do 250 osób. Badanie miało na celu ustalenie najważniejszych obaw polskich małych i średnich przedsiębiorców i ich sposobów reklamowania swoich marek, produktów lub usług. We wnioskach możemy wyczytać, że dla 56 proc. przedsiębiorców głównym wyzwaniem na najbliższy rok jest zdobywanie nowych klientów. Natomiast najważniejsze cele to rozwój i wzrost biznesu (49 proc.) oraz pozostanie stabilną i niezawodną firmą (42 proc.).

— Z badania wynika również, że małe i średnie przedsiębiorstwa rzadko wykorzystują narzędzia, które mogą im pomóc w osiągnięciu wyżej wymienionych celów. Uzasadniają to zbyt dużym nakładem czasu poświęconym na reklamę i zarządzanie i obecność marki w internecie, podczas gdy oba sposoby są kluczowe dla pozyskania nowych klientów — przekonuje Kim Spalding, globalny dyrektor produktów dla małego biznesu w Google.

Przy tym 18 proc. badanych firm zadeklarowało, że spędza ponad cztery godziny tygodniowo na zarządzaniu reklamami, a jedna trzecia respondentów (33 proc.) poświęca na tę aktywność ponad dwie godziny w tygodniu.

— To znacząca inwestycja czasowa dla wielu właścicieli firm, którzy jednocześnie często pełnią kilka ról w swoich biznesach i dla których głównym priorytetem jest codzienne prowadzenie firmy — zauważa Kim Spalding.

Jednocześnie internet staje się bardzo istotnym kanałem sprzedaży. Konsumenci coraz częściej szukają niezbędnych produktów w sieci — na bieżąco, w biegu, przy użyciu smartfonów. Ponadto trzech na czterech Polaków wyszukuje produkty w internecie przed zakupem, niezależnie od tego, czy zamierza ostatecznie sfinalizować transakcję online czy offline. Dlatego małe i średnie firmy, odpowiadając na potrzeby konsumenta, powinny być łatwo dostępne online. Tymczasem 37,5 proc. polskich małych i średnich firm nie ma nawet strony WWW — wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.

Takie firmy coraz częściej korzystają jednak z reklamy cyfrowej — aż 83 proc. tych, które mają takie doświadczenie, robi to w celu pozyskania nowych klientów, a 61 proc. walczy tym sposobem o zwiększenie rozpoznawalności marki. Google zapytał też firmy o to, z jakiego produktu reklamowego skorzystałyby najchętniej. Aż 73 proc. respondentów stwierdziło, że narzędzia reklamowe powinny być przede wszystkim łatwe w użyciu, a 71 proc. stawia głównie na ich elastyczność. Natomiast 56 proc. przedsiębiorców poszukuje takich, które wykorzystują inteligentne technologie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu