Najlepsze książki pod choinkę dla przedsiębiorcy, inwestora i lidera

opublikowano: 2025-12-05 14:03

Święta to dobry moment, by podarować komuś coś prawdziwie wartościowego. A książka potrafi zmienić więcej, niż nam się wydaje.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Problem w tym, że nie każda zasługuje na uwagę. Rynek pełen jest tytułów, które obiecują przełom, a dostarczają jedynie banałów, o których łatwo zapomnieć po kilku stronach. Wiele książek biznesowych napisali ludzie, którzy nigdy nie prowadzili firmy ani nie mierzyli się z wyzwaniami przedsiębiorczości. W rezultacie – zamiast wartościowej wiedzy – dostajemy powtarzalne hasła i oczywiste rady.

Na szczęście są też inne książki. Napisane przez praktyków, którzy wiedzą, jak to jest zaczynać od zera, podejmować trudne decyzje, ponosić ryzyko i budować coś trwałego. To autorzy, którzy mówią o rzeczach ważnych: o przywództwie, opartej na danych strategii, odporności psychicznej, błędach, które każdy popełnia, i o odwadze potrzebnej, by iść własną drogą.

Takie tytuły zebraliśmy w konkursie Biznesowa Książka Roku 2025. Nominowaliśmy 21 publikacji w trzech kategoriach: naukowej, poradnikowej i publicystycznej. To książki, które nie tylko dobrze się czyta – one zmieniają sposób myślenia o biznesie i przywództwie.

Warto je mieć na świątecznej liście – dla siebie i bliskich. Mogą się stać impulsem do rozpoczęcia odważnych projektów, podejmowania mądrzejszych decyzji i działań w nadchodzącym roku.

Więcej o książkach nominowanych do konkursu w kategorii:

>>publicystycznej

>>poradnikowej

>>naukowej

Tytuły nagrodzone w konkursie Biznesowa Książka Roku 2025

BKR 2025 - NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKI PORADNIKOWE

  1. „Wyprzedane. Jak sprawić, by klienci ustawiali się do ciebie w kolejce”, Daniel Priestley, Wydawnictwo MT Biznes - 1. MIEJSCE
  2. „Pozytywna furia. Czyli jak sięgać po więcej”, Alicja Wysocka-Świtała, Wydawnictwo Agora - 2. MIEJSCE
  3. „Postępuj słusznie, tu i teraz. Dobre wartości, dobry charakter, dobre czyny”, Ryan Holiday, Grupa Wydawnicza Helion - 3. MIEJSCE
  4. „Pionierzy na drodze do niezależności finansowej. Niezwykłe historie ludzi dążących do wolności”, JL Collins, Grupa Wydawnicza Helion
  5. „Nie bądź naiwny”, Aleksander Poniewierski, Wydawnictwo Post Factum
  6. „Najważniejsze modele mentalne. Tom 1: Ogólne narzędzia myślowe”, Shane Parrish, Freedom Publishing
  7. „Bardziej niż Agile. Jak zwiększyć innowacyjność twojego biznesu”, Marcin Żmigrodzki, Grupa Wydawnicza Helion

BKR 2025: NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKA PUBLICYSTYCZNA

  1. „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”, Sylwia Czubkowska, Znak Literanova - GRAND PRIX i 1. MIEJSCE w kategorii książka publicystyczna BKR 2025
  2. „Kaput. Koniec niemieckiego cudu gospodarczego”, Wolfgang Münchau, Wydawnictwo Prześwity - 2. MIEJSCE
  3. „Supremacja. Sztuczna inteligencja, ChatGPT i wyścig, który zmieni świat”, Parmy Olson, Wydawnictwo Post Factum - 3. MIEJSCE
  4. „Nvidia - droga do sukcesu Jak Jensen Huang stworzył technologicznego giganta”, Tae Kim, Wydawnictwo Prześwity
  5. „Mądrość w pracy”, Chip Conley, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  6. „Wyścig o najważniejsze metale świata”, Vince Beiser, Wydawnictwo Prześwity
  7. „Zepsuty pieniądz. Dlaczego nasz system finansowy nas zawodzi i jak możemy go naprawić”, Lyn Alden, Freedom Publishing sp. z o.o.

BKR 2025: NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKA NAUKOWA

  1. „Wzrost”, Daniel Susskind, Wydawnictwo WEI: 2. MIEJSCE
  2. „Influencer marketing”, Jacek Kotarbiński, PWN: 3. MIEJSCE ex aequo
  3. „Jak uniknąć demograficznej katastrofy”, Bartosz Marczuk, Michał Kot, Wydawnictwo Prześwity: 3. MEJSCE ex aequo
  4. „Plemienni. Jak instynkty kulturowe mogą nas łączyć”, Michael Morris, Copernicus Center Press
  5. „Sprawiedliwość według jeży”, Ronald Dworkin, Wolters Kluwer Polska
  6. „To nie koniec świata Jak możemy ochronić Ziemię dla siebie i przyszłych pokoleń”, Hannah Ritchie, Wydawnictwo Prześwity
  7. „Błądzący świat. Absurd i rozsądek w ekonomii i polityce”, Grzegorz W. Kołodko, Prószyński Media

Grand Prix: Nagroda główna dla najlepszej Biznesowej Książki Roku 2025

„Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”, Sylwia Czubkowska
Wydawnictwo Znak Literanova

Więcej informacji o nagrodzonych i nominowanych książkach na stronie bkr.pb.pl oraz https://www.pb.pl/ksiazki-ktore-inspiruja-liderow-jutra-1252967