Problem w tym, że nie każda zasługuje na uwagę. Rynek pełen jest tytułów, które obiecują przełom, a dostarczają jedynie banałów, o których łatwo zapomnieć po kilku stronach. Wiele książek biznesowych napisali ludzie, którzy nigdy nie prowadzili firmy ani nie mierzyli się z wyzwaniami przedsiębiorczości. W rezultacie – zamiast wartościowej wiedzy – dostajemy powtarzalne hasła i oczywiste rady.
Na szczęście są też inne książki. Napisane przez praktyków, którzy wiedzą, jak to jest zaczynać od zera, podejmować trudne decyzje, ponosić ryzyko i budować coś trwałego. To autorzy, którzy mówią o rzeczach ważnych: o przywództwie, opartej na danych strategii, odporności psychicznej, błędach, które każdy popełnia, i o odwadze potrzebnej, by iść własną drogą.
Takie tytuły zebraliśmy w konkursie Biznesowa Książka Roku 2025. Nominowaliśmy 21 publikacji w trzech kategoriach: naukowej, poradnikowej i publicystycznej. To książki, które nie tylko dobrze się czyta – one zmieniają sposób myślenia o biznesie i przywództwie.
Warto je mieć na świątecznej liście – dla siebie i bliskich. Mogą się stać impulsem do rozpoczęcia odważnych projektów, podejmowania mądrzejszych decyzji i działań w nadchodzącym roku.
Więcej o książkach nominowanych do konkursu w kategorii:
BKR 2025 - NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKI PORADNIKOWE
- „Wyprzedane. Jak sprawić, by klienci ustawiali się do ciebie w kolejce”, Daniel Priestley, Wydawnictwo MT Biznes - 1. MIEJSCE
- „Pozytywna furia. Czyli jak sięgać po więcej”, Alicja Wysocka-Świtała, Wydawnictwo Agora - 2. MIEJSCE
- „Postępuj słusznie, tu i teraz. Dobre wartości, dobry charakter, dobre czyny”, Ryan Holiday, Grupa Wydawnicza Helion - 3. MIEJSCE
- „Pionierzy na drodze do niezależności finansowej. Niezwykłe historie ludzi dążących do wolności”, JL Collins, Grupa Wydawnicza Helion
- „Nie bądź naiwny”, Aleksander Poniewierski, Wydawnictwo Post Factum
- „Najważniejsze modele mentalne. Tom 1: Ogólne narzędzia myślowe”, Shane Parrish, Freedom Publishing
- „Bardziej niż Agile. Jak zwiększyć innowacyjność twojego biznesu”, Marcin Żmigrodzki, Grupa Wydawnicza Helion
BKR 2025: NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKA PUBLICYSTYCZNA
- „Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”, Sylwia Czubkowska, Znak Literanova - GRAND PRIX i 1. MIEJSCE w kategorii książka publicystyczna BKR 2025
- „Kaput. Koniec niemieckiego cudu gospodarczego”, Wolfgang Münchau, Wydawnictwo Prześwity - 2. MIEJSCE
- „Supremacja. Sztuczna inteligencja, ChatGPT i wyścig, który zmieni świat”, Parmy Olson, Wydawnictwo Post Factum - 3. MIEJSCE
- „Nvidia - droga do sukcesu Jak Jensen Huang stworzył technologicznego giganta”, Tae Kim, Wydawnictwo Prześwity
- „Mądrość w pracy”, Chip Conley, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
- „Wyścig o najważniejsze metale świata”, Vince Beiser, Wydawnictwo Prześwity
- „Zepsuty pieniądz. Dlaczego nasz system finansowy nas zawodzi i jak możemy go naprawić”, Lyn Alden, Freedom Publishing sp. z o.o.
BKR 2025: NOMINACJE I NAGRODY W KATEGORII KSIĄŻKA NAUKOWA
- „Wzrost”, Daniel Susskind, Wydawnictwo WEI: 2. MIEJSCE
- „Influencer marketing”, Jacek Kotarbiński, PWN: 3. MIEJSCE ex aequo
- „Jak uniknąć demograficznej katastrofy”, Bartosz Marczuk, Michał Kot, Wydawnictwo Prześwity: 3. MEJSCE ex aequo
- „Plemienni. Jak instynkty kulturowe mogą nas łączyć”, Michael Morris, Copernicus Center Press
- „Sprawiedliwość według jeży”, Ronald Dworkin, Wolters Kluwer Polska
- „To nie koniec świata Jak możemy ochronić Ziemię dla siebie i przyszłych pokoleń”, Hannah Ritchie, Wydawnictwo Prześwity
- „Błądzący świat. Absurd i rozsądek w ekonomii i polityce”, Grzegorz W. Kołodko, Prószyński Media
Grand Prix: Nagroda główna dla najlepszej Biznesowej Książki Roku 2025
„Bóg techy. Jak wielkie firmy technologiczne przejmują władzę nad Polską i światem”, Sylwia Czubkowska
Wydawnictwo Znak Literanova
Więcej informacji o nagrodzonych i nominowanych książkach na stronie bkr.pb.pl oraz https://www.pb.pl/ksiazki-ktore-inspiruja-liderow-jutra-1252967

