Netflix zaskoczył pozytywnie tym, że pozyskał w minionym kwartale aż 8,76 mln subskrybentów, najwięcej od pandemicznego drugiego kwartału 2020 roku. Oczekiwano wzrostu ich liczby o 5,49 mln. Liczba subskrybentów Netflixa wynosi już 247,15 mln.
Spółka zakończyła kwartał 3,73 USD zysku na akcję przy przychodach 8,54 mld USD. Analitycy prognozowali 3,49 USD zysku na akcję przy 8,54 mld USD przychodów.
Inwestorzy pozytywnie zareagowali na wiadomość, że Netflix podwyższył ceny w USA od środy w opcji basic z 9,99 USD do 11,99 USD miesięcznie i premium z 19,99 USD do 22,99 USD. Ceny subskrypcji z reklamami oraz standardowej nie zmieniły się.
Spółka prognozuje 11 proc. wzrost przychodów w czwartym kwartale i podobne jak w trzecim zwiększenie liczby subskrybentów. Podwyższyła prognozę tegorocznej marży operacyjnej do ok. 20 proc. Wcześniej zapowiadała, że wyniesie ona 18-20 proc.