Netmedia urosły na prognozach

KL
opublikowano: 10-04-2008, 00:00

Spółka przejęła organizatora luksusowych rejsów statkami — Marco Polo Travel. Podniosła też finansowy plan.

Spółka przejęła organizatora luksusowych rejsów statkami — Marco Polo Travel. Podniosła też finansowy plan.

Grupa Netmediów liczy już pięć firm. Dołączyła do niej spółka Marco Polo Travel, specjalizująca się w organizacji luksusowych rejsów liniami oceanicznymi oraz wynajmem willi wakacyjnych z górnej półki. Netmedia przejmą całość udziałów za 5,5 mln zł. Lwią część tej kwoty pokryją gotówką, a resztę — nowymi akcjami.

Zarząd Netmediów — Andrzej Wierzba i Michał Pszczoła — uważają rynek rejsów za bardzo perspektywiczny. Choć przejęta spółka dopiero w zeszłym roku wyszła na minimalny plus, to jej przychody szybko rosną. W 2006 r. wyniosły 6 mln zł, w ubiegłym roku ponad 9 mln zł. Prognoza na ten rok przewiduje 14 mln zł obrotu i kilkaset tysięcy zysku. Marco Polo Travel dysponuje też około 50 domenami internetowymi, wśród których najważniejsze to m.in. rejsy.pl i travelclub.pl.

Przy okazji przejęcia Netmedia, które specjalizują się w turystyce i e-commerce, podniosły prognozy finansowe. Przychody sięgną 85 mln zł, wobec szacowanych wcześniej 67,2 mln zł. Zysk netto grupy wyniesie 4,71 mln zł, a nie 3,61 mln zł.

— Podwyższenie prognoz wynika m.in. z przejęcia Marco Polo Travel, ale także z tego, że biznes w tym roku idzie znacznie lepiej, niż się spodziewaliśmy — mówi Andrzej Wierzba, prezes Netmediów.

Przychody grupy za pierwsze dwa miesiące roku wyniosły 16,35 mln zł w porównaniu z 1,35 mln zł przed rokiem.

Jeszcze w kwietniu ruszy nowy portal e-commerce — wyjazdy.pl. Będzie sprzedawał m.in. oferty wakacyjne największych touroperatorów.

— Chcemy konkurować z najlepszymi na tym ryn- ku: Traveplanet i wakacje.pl — podkreśla Andrzej Wierzba.

Spółka pochwaliła się, że coraz większe przychody generuje jedyna spółka w grupie nie-związana z turystyką — e-monety. Dobre wiadomości podciągnęły wczoraj kurs Netmediów o 7,71 proc., do 11,04 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu