Niemiecka sieć Aldi chce wejść na polski rynek

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-12-2005, 20:08

Niemiecka sieć sklepów Aldi zamierza wejść na polski rynek - podał w piątek niemiecki tygodnik branży handlowej "Lebensmittel Zeitung".

Niemiecka sieć sklepów Aldi zamierza wejść na polski rynek - podał w piątek niemiecki tygodnik branży handlowej "Lebensmittel Zeitung".

Przedstawicielka działu sprzedaży w centrali koncernu w Essen, pytana przez PAP, odmówiła komentarza na temat planów firmy. "Nie udzielamy mediom informacji o naszych planach" - powiedziała.

Polska byłaby pierwszym krajem w Europie Wschodniej, w której Aldi rozpocząłby działalność. Znawcy branży spodziewają się, że otwarcie pierwszych sklepów nastąpi po upływie półtora do dwóch lat - czytamy w "Lebensmittel Zeitung". Za decyzją o wejściu do Polski przemawia bliskość geograficzna z Niemcami.

Redakcja podkreśla, że kierownictwo Aldiego podjęło decyzję bardzo późno. Na polskim rynku obecne są już inne duże międzynarodowe sieci sklepów - Biedronka, Plus, Lidl, Leader Price i Netto. "Podejmujemy wyzwanie konkurencyjne w każdym kraju. Nigdy nie jest za późno" - cytuje gazeta pragnącego zachować anonimowość przedstawiciela koncernu.

Właścicielami koncernu są bracia Aldi - Karl i Theo Albrecht. Ten drugi kieruje siecią sklepów na północy Niemiec - Aldi Nord. Ich matka założyła po wojnie sklep z artykułami spożywczymi w Essen. W 1955 r. bracia dysponowali już całą siecią filii w Zagłębiu Ruhry. W 1999 do sieci Aldi należało ponad 3000 sklepów w Niemczech i kilkaset za granicą. Grupa Aldi należy do największych pracodawców w Niemczech - zatrudnia 200 tys. osób. W 2004 r. uzyskała obroty prawie 30 mld euro.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane