Niespodziewana poprawa nastrojów konsumentów w Niemczech i Francji

opublikowano: 29-01-2020, 11:23

Konsumenci w Niemczech i Francji mają na początku roku zaskakująco dobre nastroje, pisze Reuters.

Instytut GfK poinformował, że wskaźnik nastrojów niemieckich konsumentów, oparty na badaniu ok. 2 tys. osób, wzrósł z 9,7 do 9,9 pkt. Z ankiety Reutersa wynikało, że oczekiwano jego spadku do 9,6 pkt. 

Badacz GfK Rolf Buerkl tłumaczy, że niespodziewana poprawa nastrojów może wiązać się z podpisaniem przez USA i Chiny częściowej umowy handlowej.

We Francji, drugiej gospodarce eurolandu, poprawa nastrojów nastąpiła pomimo uciążliwych protestów przeciwko zapowiedzianej przez rząd reformie emerytalnej. Urząd statystyczny INSEE poinformował, że indeks nastrojów konsumentów wzrósł ze 102 w grudniu do 104 w styczniu. Ekonomiści prognozowali, że nie zmieni wartości.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane