Drugi co do wielkości japoński producent samochodów stwierdził, że chińska firma inwestycyjna nie ma wystarczających funduszy na zakup, w efekcie czego transakcja nie mogła zostać zamknięta przed terminem 29 czerwca, kończąc proces, który miał już kilka opóźnień od czasu ogłoszenia prawie rok temu.

W związku z zaostrzaniem globalnych przepisów dotyczących emisji spalin, globalni producenci samochodów, którzy chcą się rozwijać i masowo produkować samochody elektryczne, firmy produkujące akumulatory i producenci części samochodowych dążą do rozszerzenia produkcji akumulatorów litowo-jonowych, które są kluczowym elementem tych pojazdów.
Producenci akumulatorów i litu reprezentują atrakcyjne aktywa dla chińskich firm, które naciskane są przez władze w Pekinie, by promować pojazdy elektryczne i pomóc krajowym producentom samochodów „przeskoczyć” silnik spalinowy, aby zbudować globalne marki samochodowe.
W sierpniu 2017 r. Nissan ogłosił plan sprzedaży Automotive Energy Supply, działu który obejmuje fabryki akumulatorów w Stanach Zjednoczonych, Anglii i Japonii. Kwoty ewentualnej transakcji nie ujawniono. Nieoficjalnie mówiono wtedy, że GSR zgodził się zapłacić Nissanowi 1 mld USD.
Od tego czasu transakcja spotkała się z szeregiem opóźnień, w tym z powodu długotrwałych negocjacji pomiędzy GSR Capital i NEC Corp,, która posiada 42 proc. udziałów w spółce.
Nissan, który ma 51 procent udziałów, trzykrotnie przedłużył termin transakcji z pierwotnej daty zamknięcia przypadającej w grudniu 2017 r.
Firma GSR, która wcześniej inwestowała w czystą technologię i samochody elektryczne, jest nakierowana głównie na zagraniczne firmy przemysłowye i nowych technologii, w tym produkujące akumulatory samochodowe oraz firmy farmaceutyczne.
Niedawno GSR rozszerzyła swoje kontakty handlowe w Europie, godząc się w marcu zainwestować 500 mln USD w szwedzkiego producenta samochodów elektrycznych National Electric Vehicle Sweden i produkcję akumulatorów EV w tym kraju. GSR podpisała też umowę o utworzeniu joint venture o wartości 4,5 mld USD z tureckim Zorlu Holding na budowę fabryki akumulatorów w Turcji.