Nordea: roboty raczej nie zastąpią bankierów inwestycyjnych

opublikowano: 27-11-2017, 07:57
aktualizacja: 27-11-2017, 09:47

Nordea Bank zapowiedziała niedawno zamiar redukcji 6 tys. miejsc pracy w związku z planowaną automatyzacją stanowisk. Obecnie sygnalizuje, które są najbardziej narażone.

Ewan MacLeod, szef cyfryzacji w największym skandynawskim banku powiedział, że klienci nadal będą mogli rozmawiać z pracownikiem banku w takich sprawach jak zarządzanie majątkiem, wyborem kredytu hipotecznego czy usług bankowości inwestycyjnej. Nie powinni jednak spodziewać się kontaktu z człowiekiem kiedy będą chcieli np. wymienić kartę kredytową. 

- Niektóre transakcje można z łatwością zautomatyzować, ale wielu, szczególnie tych w bankowości inwestycyjnej, wymaga udziału ludzi i bazuje na kontakcie z człowiekiem – powiedział MacLeod.

Podkreślił, że jest dużo więcej operacji bardziej skomplikowanych niż wymiana karty kredytowej, które można zautomatyzować. Nawet w bankowości inwestycyjnej spodziewa się zastąpienia wielu pomocniczych czynności przez automaty. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Nordea: roboty raczej nie zastąpią bankierów inwestycyjnych