Zgodnie z umową przedwstępną GM będzie także kupował więcej części od południowokoreańskich dostawców dla operacji za granicą, zwiększając zamówienia z około 2 bln wonów (1,85 mld USD) rocznie w chwili obecnej, napisało tamtejsze ministerstwo przemysłu w oświadczeniu.
W zamian Korea Południowa zapewni fundusze lokalnym dostawcom GM i innym południowokoreańskim producentom samochodów w celu opracowania części do samochodów elektrycznych i autonomicznych aut oraz innych kluczowych części samochodowych.
W oświadczeniu nie podano wielkości wsparcia, ale anonimowe źródła spekulują, że chodzić może o dziesiątki milionów dolarów.
GM zgodził się w zeszłym miesiącu na utrzymanie lokalnego oddziału który był bliski zgłoszenia wniosku o ochronę przed wierzycielami. Firmie udało się uzyskać znaczne ustępstwa ze strony związków zawodowych w temacie wynagrodzeń i świadczeń a także zabezpieczyła planowane 750 mln USD finansowanie z państwowego banku Korea Development Bank.
Nowa regionalna centrala będzie nadzorować produkcję, sprzedaż i rozwój technologiczny w krajach Azji i Pacyfiku, bez Chin, ale obejmuje między innymi Australię, Indie i Tajlandię.
Producent obecnie prowadzi nadzór “GM International”z centrali w Singapurze, która obejmuje Koreę Południową, Australię, Azję Południowo-Wschodnią, Indie, Bliski Wschód i Afrykę.
W ubiegłym roku amerykański potentat zmniejszył jednak zatrudnienie w biurze w Singapurze w ramach restrukturyzacji, koncentrując się na mniej dochodowych rynkach, takich jak Chiny i Stany Zjednoczone.
Koncern zamknął produkcję w Australii i Indonezji i znacznie zrestrukturyzował tajlandzkie operacje. Firma przeprowadziła także restrukturyzację działalności w Indiach i Afryce Południowej.
Korea Południowa również została dotknięta zmianami, a GM planuje zamknięcie w tym miesiącu jednej z czterech lokalnych fabryk i zmniejszenie lokalnej siły roboczej o prawie 3000 osób.