Obawy związane z brexitem odciskają piętno na brytyjskich konsumentach

opublikowano: 06-03-2018, 13:47
aktualizacja: 06-03-2018, 13:50

Wydatki domowe w Wielkiej Brytanii były w ubiegłym miesiącu po presją, ponieważ Brytyjczycy odczuwają obawy, że brexit pogorszy ich sytuację.

Roczny wzrost konsumpcji zwolnił w porównaniu ze styczniem, po tym jak wydatki w supermarketach uległy zmniejszeniu, wynika z raportu Barclaycard. 

Podczas gdy ogólna sprzedaż detaliczna wzrosła w ciągu lutego, sprzedaż artykułów nieżywnościowych spadła w ciągu trzech miesięcy do lutego w ujęciu like-for-like, wynika z odrębnego badania przeprowadzonego przez British Retail Consortium.

Konsumenci ostrożnie podchodzą do potencjalnych konsekwencji jakiejkolwiek umowy jaką w sprawie brecitu wynegocjuje Wielka Brytania, a połowa z nich obawia się, że sytuacja ulegnie pogorszenie wobec obecnej - powiedział Paul Lockstone, dyrektor zarządzający w Barcycard. W miarę kontynuowania negocjacji jest prawdopodobne, że będzie to nadal wpływać na nastroje panujące wśród konsumentów – dodaje..

Kupujący są mniej optymistyczni przede wszystkim jeśli chodzi o siłę nabywczą. Brexit również podniósł inflację, osłabiając funta, a niepewność co do perspektyw skłoniła firmy do wstrzymania zatrudnienia i inwestycji.

Są pewne oznaki, że Brytyjczycy odzyskają w tym roku część siły nabywczej, jeśli płace zaczną rosnąć szybciej niż ceny – wynika ze scenariusza przewidywanego przez Bank Anglii. Oferowane w ogłoszeniach pensje wzrosły do najwyższego poziomu od kwietnia 2016 r., wynika ze styczniowego raportu firmy Adzuna, specjalizującej się w badaniu rynku pracy.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Obawy związane z brexitem odciskają piętno na brytyjskich konsumentach