"Drugi kwartał był bardzo dobry dla spółki. Dwukrotnie zwiększyliśmy przychody. Wynik netto jest jeszcze lepszy" - powiedział PAP prezes Topolewski.
W środę po sesji Oponeo.pl podał wyniki za drugi kwartał. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 27,7 mln zł wobec 11,3 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 2,3 mln zł (0,15 mln zł w II kw. 07), a zysk netto 2,2 mln zł wobec 0,19 mln zł w II kw. 2007 r.
Spółka tłumaczy dynamiczny wzrost sprzedaży szybkim rozwojem e- commerce i wzrostem importu samochodów używanych i sprzedaży samochodów nowych.
Analitycy DM PKO BP w raporcie z 9 lipca szacują, że w 2010 r. nastąpi podwojenie wartości polskiego rynku e-commerce, który w 2007 roku był wart 8 mld zł.
W 2007 roku spółka sprzedała około 340 tys. opon, podczas gdy w roku 2006 było to 160 tys. sztuk. Oponeo.pl liczy, że w tym roku sprzedaż wzrośnie do 550 tys. opon.
W 2007 roku Oponeo.pl miał prawie 65 mln zł przychodów i 4,5 mln zł zysku netto.
Spółka liczy, że w całym 2008 roku przekroczy 100 mln zł przychodów, a zysk netto wyniesie ok. 10 mln zł.
Z oferty publicznej przeprowadzonej pod koniec sierpnia ubiegłego roku spółka pozyskała ponad 30 mln zł, które miała przeznaczyć m.in. na budowę nowej siedziby, budowę systemu zarządzania treścią (CMS), stworzenie call center.
Prezes poinformował, że Oponeo.pl może wypłacać swoim akcjonariuszom dywidendę, jeśli zyski będą większe niż prognozowane.
Z zysku za 2007 rok Oponeo.pl wypłacił 1,27 mln zł dywidendy, czyli 0,1 zł na akcję. Wcześniej spółka informowała, że na razie nie planuje wypłacać dywidendy swoim akcjonariuszom.
Oponeo.pl podtrzymuje plan wprowadzenia na rynek NewConnect spółki zależnej Hammerdeals.pl, w której ma prawie 50 proc. udziałów.
Hammerdeals.pl. jest właścicielem portalu motoryzacyjnego Autocentrum.pl. Przychody czerpie głównie z reklam.
Oponeo.pl zajmuje się handlem detalicznym oponami i innymi produktami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetu. Obecnie, według szacunków spółki, ma 65 proc. udziału w internetowym rynku sprzedaży detalicznej opon oraz 3 proc. udziału w rynku wtórnym opon.