EBITDAaL wzrosła o 3,7 proc. rdr i o 0,9 proc. kdk.
EBITDAaL w ujęciu rocznym zwiększyła się o 25 mln zł. Spółka wskazała, że do tego wzrostu przyczyniła się głównie marża bezpośrednia (różnica pomiędzy przychodami a kosztami bezpośrednimi), która w ujęciu rocznym zwiększyła się o 1,1 proc. (21 mln zł) bądź o 4,2 proc. z wyłączeniem wpływu jednorazowego zdarzenia zaksięgowanego w III kw. 2024 r. (+53 mln zł), które było związane z kapitalizacją kosztów sieci z poprzednich okresów.
Wskazano, że wzrost marży bezpośredniej rdr wynikał z dynamicznego wzrostu przychodów z wysokomarżowych kluczowych usług telekomunikacyjnych oraz usług hurtowych.
Ponadto podano, że koszty pośrednie zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 1 proc. (4 mln zł), co odzwierciedlało większą efektywność utrzymania sieci, niższy wzrost kosztów pracy oraz niższe nakłady na reklamę i promocję.
Zysk netto spółki w III kwartale 2025 r. spadł o 10,2 proc. rok do roku i był niższy o 16,8 proc. w ujęciu kwartalnym.
Przychody wyniosły 3.329 mln zł i były o 4,9 proc. wyższe od konsensusu PAP Biznes na poziomie 3.175 mln zł. Przychody wzrosły o 7,2 proc. rdr i były wyższe o 5,4 proc. kdk.
"Do wzrostu przychodów przyczyniły się wszystkie silniki biznesowe" - wskazano w raporcie.
Łączne przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (konwergentnych, wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego internetu) zwiększyły się o 6,5 proc. rdr, utrzymując wysokie tempo wzrostu dzięki zwiększaniu liczby klientów i wskaźników ARPO.
Dodano, że przychody z usług IT i integracyjnych zwiększyły się o 47 proc. rdr, dzięki dużym kontraktom na usługi integracyjne. Przychody z usług hurtowych (z wyłączeniem schyłkowych) wzrosły o 13 proc., co wynikało z dobrego popytu na naszą infrastrukturę.
EBIT wyniósł 371 mln zł i był o 4,9 proc. niższy od konsensusu na poziomie 390 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 0,3 proc. rdr i spadł o 11,7 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Liczba indywidualnych klientów ofert konwergentnych zwiększyła się o 18 tys., czyli 5 proc. rdr.
Wskaźnik ARPO z usług konwergentnych utrzymał dynamikę wzrostu i w ujęciu rocznym zwiększył się o 3,6 proc., osiągając 130,5 zł.
Całkowita liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego wzrosła o 17 tys., czyli 3 proc. rdr. Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 42 tys., czyli 13 proc. w ujęciu rocznym. Dodano, że 57 proc. klientów stacjonarnego internetu korzysta ze światłowodu.
Ponadto wskazano, że w dalszym ciągu zmniejszała się liczba klientów korzystających ze schyłkowych technologii miedzianych – ich baza spadła względem poprzedniego kwartału o 32 tys.
Wskaźnik ARPO z usług wyłącznie stacjonarnego Internetu wzrósł w ujęciu rocznym o 4,1 proc., do poziomu 69,6 zł.
Liczba klientów komórkowych usług głosowych zwiększyła się o 108 tys., czyli o 4 proc. rdr, co jak wskazano, było najlepszym wynikiem od ponad czterech lat. Oceniono, że do tego silnego wzrostu przyczyniły się wszystkie marki i oferty dla klientów indywidualnych oraz rynek biznesowy.
Wskaźnik ARPO z wyłączniem komórkowych usług głosowych wzrósł w ujęciu rocznym o 0,5 proc., do poziomu 30,5 zł. Odzwierciedla to wzrost ARPO na głównej marce Orange na rynku konsumenckim o ponad 5 proc. rdr, który został częściowo skompensowany przez spadek na rynku biznesowym w wyniku silnej konkurencji oraz rosnący udział marek Nju i Flex w bazie klientów usług wyłącznie komórkowych.
Baza klientów usług przedpłaconych w trzecim kwartale wzrosła o 117 tys. i w ujęciu rocznym zwiększyła się o 0,3 proc. w wyniku działań marketingowych.
Wskaźnik ARPO z usług przedpłaconych wyniósł 17,3 zł i w ujęciu rocznym wzrósł o 14 proc.
W stacjonarnych usługach głosowych sieci PSTN, utrata łączy netto utrzymała się na podobnym poziomie jak w poprzednich kwartałach i wyniosła 27 tys., co według spółki odzwierciedlało strukturalne zmiany na rynku.
Organiczne przepływy pieniężne po 9 miesiącach 2025 roku wyniosły 668 mln zł i w ujęciu rocznym były wyższe o 1 proc.
Środki pieniężne z działalności operacyjnej zwiększyły się w ujęciu rocznym o 192 mln zł, wsparte wzrostem EBITDAaL oraz niższym zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy.
W raporcie podano, że wspomniane czynniki zostały skompensowane przez wyższe nakłady inwestycyjne oraz inne rozłożenie w czasie wpływów ze sprzedaży nieruchomości.
Płatności za nakłady inwestycyjne w pierwszych dziewięciu miesiącach zwiększyły się w ujęciu rocznym o 128 mln zł w wyniku innego rozłożenia inwestycji w obu latach.
Wpływy ze sprzedaży nieruchomości w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wyniosły 64 mln zł, wobec bardzo wysokiego poziomu 146 mln zł w analogicznym okresie 2024 roku.
"Nasz sukces komercyjny przełożył się na mocne wyniki finansowe: wyższe przychody i wzrost EBITDAaL o prawie 3 proc. Wyniki wypracowane przez ostatnie 9 miesięcy dają nam silne przekonanie, że osiągniemy tegoroczne cele" - powiedziała cytowana w raporcie prezes Orange Polska, Liudmila Climoc.
Spółka w raporcie podtrzymała prognozę całoroczną, która mówi o niskim jednocyfrowym wzroście przychodów i EBITDAal oraz eCapex (ekonomiczne nakłady inwestycyjne) w przedziale 1,8-1,9 mld zł w 2025 roku.
"Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu baz klientów, zwłaszcza w usługach mobilnych, gdzie był on znakomity – po raz pierwszy od kilku lat przekroczył poziom 100.000 w skali kwartału" - dodała prezes.
Poniżej wyniki Orange Polska w tzrecim kwartale 2025 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników. Dane w mln zł.