Czytasz dzięki

Ostatni raz na szybkiej ścieżce

opublikowano: 09-08-2020, 22:00

300 mln zł wesprze prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez MŚP, duże firmy i ich konsorcja.

To już ostatnia odsłona najpopularniejszego konkursu dotacyjnego dla przedsiębiorców, którzy prowadzą projekty B+R. Celem tych przedsięwzięć powinno być opracowanie innowacyjnych rozwiązań możliwych do wdrożenia w działalności gospodarczej. Budżet konkursu szybka ścieżka (poddziałanie 1.1.1 POIR) to 300 mln zł. Nabór jest podzielony na dwie rundy, a każda z nich ma innych adresatów. W pierwszej rundzie trwającej do 21 sierpnia Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) czeka na projekty dużych przedsiębiorstw i ich konsorcjów, w skład których mogą wejść MŚP i jednostki naukowe. Natomiast druga runda ruszy 22 sierpnia.

Jest przeznaczona dla MŚP i ich konsorcjów z możliwym udziałem jednostek naukowych. Wspomniane podmioty będą miały czas na składanie wniosków do 14 września. Na rundę pierwszą NCBR przeznaczyło 100 mln zł, zaś na drugą — 200 mln zł. Bogusława Mazurek, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego i zarządzania innowacjami w Crido, ma jednak wątpliwości, czy budżet szybkiej ścieżki dla dużych firm jest wystarczający.

— Ich potrzeby finansowe są jednak znacznie większe, bo projekty badawczo-rozwojowe weszły już na stałe do ich działalności biznesowej. Dla porównania: budżet konkursu dla dużych przedsiębiorców, który odbył się w pierwszej połowie roku, wynosił aż 400 mln złotych — zauważa Bogusława Mazurek.

Zwraca uwagę, że szybka ścieżka jest najchętniej wybieranym programem dotacyjnym wśród innowatorów, a efektem udzielanego przez NCBR wsparcia jest coraz sprawniejsza współpraca firm z jednostkami naukowymi. Jeśli mała firma chce prowadzić projekt samodzielnie, jego koszty kwalifikowane muszą być wyższe niż 1 mln zł. W przypadku dużych spółek będą to ponad 2 mln zł.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane