Panek: Rok 2005 będzie lepszy dla rynku obligacji, niż akcji

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 27-01-2005, 17:28

Fundusze inwestycyjne w 2005 r. mogą zwiększyć swoje zainteresowanie inwestycjami w papiery dłużne, a ich aktywa powinny wzrosnąć w tym roku o 15 proc. - uważa prezes ING Mirosław Panek.

Fundusze inwestycyjne w 2005 r. mogą zwiększyć swoje zainteresowanie inwestycjami w papiery dłużne, a ich aktywa powinny wzrosnąć w tym roku o 15 proc. - uważa prezes ING Mirosław Panek.

    "Bessa na rynku obligacji skończyła się we wrześniu i dlatego jesteśmy większymi optymistami co do tych papierów w 2005 roku. Prognozujemy 7-procentowe zyski z funduszy obligacji w tym roku" - powiedział na konferencji prasowej w czwartek prezes ING.   "Wydaje się, że w 2005 roku jest możliwy 15-proc. wzrost rynku funduszy inwestycyjnych. Najbardziej temu wzrostowi będą sprzyjać fundusze inwestujące właśnie w papiery dłużne" - dodał.

    ING spodziewa się, że głównym konkurentem dla oferty funduszy inwestycyjnych w 2005 roku nie będą już lokaty bankowe, ale zaplanowane na ten rok oferty publiczne. 

    "W związku ze spadkiem stóp procentowych spodziewamy się powrotu trendu odpływu środków z lokat bankowych do funduszy inwestycyjnych i innych, bardziej skomplikowanych produktów finansowych" - powiedział Panek. "Wzrost stóp procentowych jest bardzo prawdopodobny dopiero w drugiej połowie roku, wtedy zobaczymy, jaki to będzie miało wpływ na ten trend" - dodał.

    Z danych Analizy Online wynika, że wartość aktywów w polskich funduszach inwestycyjnych w grudniu 2004 roku przekroczyła 37,7 mld zł, osiągając najwyższą wartość w historii.

    "Największe wzrosty aktywów w 2004 r. zanotowały mniejsze fundusze, na korzyść których zadziałał efekt bazy: TFI Kredyt Banku (157 proc.) i BPH TFI (81 proc.). Nam trudno było znaleźć odpowiednio płynne spółki do inwestycji. Paradoksalnie funduszom z mniejszym kapitałem w roku 2004 inwestowało się lepiej" - powiedział Panek.

    W roku 2004 ING zanotowało 10-proc. wzrost wartości aktywów. Wartość portfela wzrosła z 4,2 mld zł do 4,6 mld zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane