Pasażer w centrum uwagi

JAKUB KARNOWSKI, prezes grupy PKP
opublikowano: 06-11-2014, 00:00

Zmiany wprowadzane od dwóch lat w grupie PKP rozpoczęliśmy od rzeczy podstawowej — postawienia w centrum uwagi klienta, czyli pasażera kolei.

Przez wiele lat takiego myślenia brakowało. Właśnie dlatego do PKP przylgnęły takie określenia jak „moloch” czy „państwo w państwie”. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że są już nieaktualne, choć przed nami jeszcze dużo pracy.

Działania na rzecz poprawy jakości obsługi podróżnych obejmują m.in. takie obszary, jak: bezpieczeństwo, czystość, komfort, dostęp do informacji. Pierwsze efekty są już odczuwalne dla podróżnych, o czym świadczą wyniki badań. Dla przykładu, po wprowadzeniu nowych standardów czystości na dworcach i w pociągach, 37 proc. pasażerów — wobec 26 proc. w 2011 r. — wyraziło zadowolenie ze stanu czystości w wagonach. To najwyższy w UE wzrost satysfakcji klientów.

Widoczne są już nowe standardy obowiązujące na dworcach kolejowych. Są to np. działające w największych obiektach w Polsce biura dworca, w których podróżny może liczyć na profesjonalną pomoc. Sukcesywnie zwiększamy liczbę dworców, na których pasażerowie mają dostęp do bezpłatnej sieci Wi-Fi.

Najważniejszy jest jednak program inwestycyjny na rekordową skalę. Modernizujemy tory, dworce oraz tabor. Już pod koniec roku pasażerowie odczują pierwsze istotne efekty tych prac. Na przykład z Warszawy do Trójmiasta dojadą pociągiem EIC Premium w niecałe 3 godziny, czyli w czasie aż o 2,5 godziny krótszym niż w 2012 r. Poniżej 4 godzin zajmie natomiast podróż ze stolicy do Wrocławia.

KOMENTARZ PARTNERA

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAKUB KARNOWSKI, prezes grupy PKP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu