PayPal tanieje o prawie 20 proc.

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2022-02-02 05:56

Otwieranie się gospodarek na świecie, oznaczające powrót klientów do tradycyjnych sklepów, negatywnie wpływa na popyt na obsługę internetowych transakcji za pośrednictwem PayPal, informuje Bloomberg.

Amerykańska spółka poinformowała, że w czwartym kwartale obsłużone przez nią płatności miały wartość 339,5 mld USD. Choć to wzrost o 23 proc., to jest najniższy od dwóch lat i niższy od oczekiwań rynkowych. Przychody PayPal wyniosły 6,9 mld USD. Ich wzrost o 13 proc. jest najmniejszy od dwóch lat. Zysk spadł w czwartym kwartale do 801 mln USD wobec 1,57 mld USD rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w tym roku pozyska 15-20 mln nowych klientów. W 2021 roku dodała ich 49 mln.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

W handlu międzysesyjnym akcje PayPal tanieją o 18 proc. Na zamknięciu wtorkowej sesji drożały o ponad 2 proc.